Hur hög??

Sv: Hur hög??

§299 regelbok 07-08 hästen ska vara minst 140 cm i mankhöjd
är osäker om det gäller teampenning för där har jag sett mindre ekepage kan inte tänka mig att den ponnyn var över 130 i mankhöjd eller om det går att söka dispans eller dyl;)

Tack för ditt svar. Min ponny är endast 135 så det var ju synd.

Denna regel kom till efter att en liten shettis deltog i working cowhorse = ren livsfara för ungen så jag tror knappast någon kommer gå ut och kontrollmäta din häst men för att vara på den säkra sidan kan du ju maila WRAS och fråga om det går att söka dispens

Malin

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.