Hur hög var Speedy Crown?

Sv: Hur hög var Speedy Crown?

Tack!
Där tänkte jag inte ens på att kolla.
Tyvärr är det inte alltid så tillförlitligt på den sidan. (Mitt gamla sto finns där både med korrekt härstamning och med sin mormor som mamma tex.)

Är det någon här som vet om det stämmer att han var 161?

Följdfråga: Vad ansågs han lämna storleksmässigt?

Utan att ha sett honom i verkligenheten skulle jag faktiskt gissa på att han var medelstor, runt 160, och att han lämnade runt medel, alltså varken övervägande små eller stora hästar men det finns ju alltid några ytterligheter för de har ju en mamma också :)

Ok tack!
Vi köpte ju ett sto e:Speedy Crown i somras (Uråldrig stam, jag vet, men det fanns annat som övervägde åt det positiva hållet.) och det är ju bra att veta vad som finns bakom storleksmässigt när man ska välja hingst.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Onödig flams fråga 😁 Hur långa är ni och hur höga är era hästar?
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 486
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka