hur hög feber efter kastration?

sommarvind

Trådstartare
Ni som haft kastrerade hästar, om dom fick feber hur mycket gick den upp till då?

Min 1 åring blev kastrerad förra onsdagen och igår fick ja ta upp veterinär då han hade 41 graders feber. Han fick febernedsättande samt lämnade antibiotika sprutor som han ska få nu dom närmsta dagarna. Hon sa att febern ska gå ner nu sakta men säkert.
tempen hade gått ner till 39 i morse men nu är den uppe i 40 grader igen.

kan det vara värmen också?

Har goda möjligheter till skugga men där håller han sig inte :)

Sv: hur hög feber efter kastration?

Jag skulle nog ringa vet. igen!

Min fick 40 graders feber efter sin kastration och fick då penicillin i några dagar och den gick ner hyffsat omgående. Dock stod han på box efter sin op. Vet inte om det är skillnad eftersom han var klapphingst och det gjordes en liggande op på klinik. Sen kan ju värmen spela roll också. Men jag håller med ring och prata med vet.

jag har faktiskt avvaktat och nu på kvällen låg den på 39,1 så temparaturen går stadigt nedåt. Han har ju trots allt en infektion så jättekonstigt är det nog inte att den inte går ner direkt :)

38,6 nu i morse:) han har väldigt ont av värmen den lille mannen och idag är det extra svalt ute skönt för honom :laugh:

Jag sprutar honom med pencilin i 3 dagar till och så hoppas ja att de läker på sedan. Såhär med facit i hand så ångrar jag att ja inte tog kastreringen i april iställer för början på maj. Insekterna kom tidigare än vad jag kunde minnas :crazy:

Hur de än är så gör ju inte insekterna till de bättre.

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 339
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 510
Senast: Ela
·
Hästvård I måndags messade stallägaren mig och berättade att min åring hade en liten bula uppe på halsen nära ganaschen. Han var inte öm och inte...
2
Svar
29
· Visningar
8 081
Hästvård I morse när jag skulle släppa ut hästarna var min femåring hängig. Han hade inte ätit, vare sig natt eller morgonhö. Inte druckit...
Svar
15
· Visningar
8 902
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Uppsättning
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur