BernT
Trådstartare
Jag ska flytta i januari till en stad där jag inte känner någon och vill såklart ha med min häst. Men det verkar lite halvt omöjligt att hitta något eftersom jag inte känner någon. Vill stå med ridhus eftersom det är enklast och bekvämast (kommer ju bo helt själv långt från familjen så kan inte bara ringa pappa om jag ska ut och åka med hästen). Har kollat ridskolor i närheten men de har alla fullt och en del tillomed lång kö. Sen är nog inte ridskola optimalt för min häst eftersom jag inte vill att hon hanteras av barn, hon är lite för knepig för det. Jag tycker ändå jag har rätt låga krav, ridhus, spolspilta, bra förvaringsutrymme för alla mina saker och bra hagar. Att hästhållningen är sund och säker ser jag som en självklarhet.
Har kollat blocket, här på Buke men hittar nada! Har försökt googla med men inga resultat där heller. Ev finns det plats typ 6 mil bort men att åka 12 mil varje dag blir rätt dyrt, buss tänker jag inte åka, det funkar inte med jobb eller där jag ska bo.
Så ja, hur gör man? Ni som gjort något liknande, hur hittade ni stallplats? Flyttar i januari så känner mig lite desperat
Har kollat blocket, här på Buke men hittar nada! Har försökt googla med men inga resultat där heller. Ev finns det plats typ 6 mil bort men att åka 12 mil varje dag blir rätt dyrt, buss tänker jag inte åka, det funkar inte med jobb eller där jag ska bo.
Så ja, hur gör man? Ni som gjort något liknande, hur hittade ni stallplats? Flyttar i januari så känner mig lite desperat