Dentaku
Trådstartare
Jag är i full färd med att hjälpa en granne vars stall totalförstördes i en brand tidigare i veckan. Hästarna klarade sig tack och lov men precis all hästutrustning förvarades ju därinne... Jag har lite jag har lovat att hon ska få; borstar, grimma och ett träns, som jag kan hämta hem nästa helg. Nu sitter jag och kollar på annonser om jag kan hitta mer att bidra med, det handlar mest om att få fram de där småsakerna som egentligen inte kostar så mycket men där det ändå blir en kännbar summa om man ska få fram allt på en gång.
Problemet är att jag inte hittar något som är mer än marginellt billigare än att köpa nytt, särskilt inte eftersom frakten blir väldigt dyr - tyvärr är det få annonsörer som finns så nära att man kan åka dit. Finns det något annat sätt att hitta begagnad hästutrustning, typ grimmor, borstar, träns, täcken?
Problemet är att jag inte hittar något som är mer än marginellt billigare än att köpa nytt, särskilt inte eftersom frakten blir väldigt dyr - tyvärr är det få annonsörer som finns så nära att man kan åka dit. Finns det något annat sätt att hitta begagnad hästutrustning, typ grimmor, borstar, träns, täcken?