Hur hittar/anmäler man till tävling utomlands?

E

EventingLover

Jag är lite stressad då jag vill kvala min femåring till femårchampionatet i fälttävlan. Nu vill jag åka till danmark och norge för att hinna med fler tävlingar!

Någon som har lite tips på hur man hittar tävlingar/anmäler och vad man ska tänka på?

Sv: Hur hittar/anmäler man till tävling utomlands?

Tävlingar tycker jag det finns lite att välja på men dom där j-vla terränghästproven som man måste åka över halva landet för att kunna starta!!! Fattar inte vad dom tänkt med här då du måste åka mellan 40-50 enkel resa för att kunna kvala, det är ju UNGHÄSTAR vi har, dom åker man inte med hur mycket som helst och inte så långa vägar... Trist att dom inte tänkt till lite!

Tävlingar tycker jag det finns lite att välja på men dom där j-vla terränghästproven som man måste åka över halva landet för att kunna starta!!! Fattar inte vad dom tänkt med här då du måste åka mellan 40-50 enkel resa för att kunna kvala, det är ju UNGHÄSTAR vi har, dom åker man inte med hur mycket som helst och inte så långa vägar... Trist att dom inte tänkt till lite!

En fråga. Var i landet bor du om du har så långt?

Varför inte ordna th-prov? Finns det tävling så finns det juallt runt om, en klass TH kan ju gå då.

En fråga. Var i landet bor du om du har så långt?

Varför inte ordna th-prov? Finns det tävling så finns det juallt runt om, en klass TH kan ju gå då.

Bor i Trollhättan. Vi har bara en bana som har hindren så centrerade som skulle kunna ha detta och det är bara en träningsbana som ej vill ha tävlingar, kollade med dem nämligen :)
Själv fick jag åka till Flyinge för att starta, 37 mil enkel resa. Bor på visst fel ställe för att tävla FT...

Hur gick det då? Fick du ett kval? Ja jag håller med om att det borde finnas någon mer bana upp mot ert håll att ha TH på.. Det blir ju fruktansvärt långt för dom som bor uppåt ditt håll.

Bor i Trollhättan. Vi har bara en bana som har hindren så centrerade som skulle kunna ha detta och det är bara en träningsbana som ej vill ha tävlingar, kollade med dem nämligen :)
Själv fick jag åka till Flyinge för att starta, 37 mil enkel resa. Bor på visst fel ställe för att tävla FT...

Nu vet jag inte vad som finns i närheten för dej men TH/ST kräver ju inte att alla hinder syns av en domare,. Ett alternativ kan ju vara 2 domare som ser en del av banan var, alt att de hinder som inte syns inte räknas men då måste man ha hinderdomare där.

Flyinge var ju def långt... Hermanstorp hade ju. Katrineholm ska ha...

Baldersnäs finns i närheten :D

Ja men dom har fullt upp att bygga en SM bana... Mariestad hade ej hinder för 100 klass... Trollhättans FRK har hindren Alldeles för utspritt, då får man ha en domare vid varje typ ;).
Ja Herrmanstorp hade men ganska tidigt på säsongen, då skulle man kvalat upp ut H90 också...
Men nu fixade vi kvalet i Flyinge så jag är nöjd, resan va inte bortkastad. Dock va det få som fick tillräckligt med poäng för att kvala här, men hade tur och va en av dom få som klararde det.

Jag ska rida 100 TH´n i Flyinge 3 augusti är det tänkt på 6 åringen, hade velat rida den på 8 åringen oxå faktisk.. sen går dom själva tävlingen 4-5 augusti i 100 klass. Bra upplägg så tycker jag! Dock ska inte 6 åringen kvala till BT utan jag rider den bara för att få terrängrutin.

Han lyckas säkert kvala på alla sätt och vis men jag är inte så intresserad av att rida * bara efter 4-5 100klasser så jag struntar i det.

Liknande trådar

Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
428
Senast: Palermo
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: shebeen
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka