Hur hitta utställningar? Tävlingsdatabasen för hund? ;)

hjarterdam

Trådstartare
Hejsan.
Har skaffat min första egna rashund och vill prova ställa ut.
Problemet är att de är så svårt att hitta utställningar? (eller så är jag dålig)

Inomhästsporten har det ju alltid varit så enkelt.. Antingen kolla tävlingsterminen och nu är det då Tdb.

Fick idag reda på att det var Norrbottens vackraste hund nästa helg och då tänkte jag att det kanske gick att efteranmäla om anmälan har gått ut.. Men då hade ju anmälan gått ut för 1mån sen!? :confused:
Verkligen skillnad från hästvärlden..

Så min fråga är alltså.
Hur hittar ni era utställningar? inofficiella osv.

Sv: Hur hitta utställningar? Tävlingsdatabasen för hund? ;)

Här är alla länsklubbsutställningar finns på SKK:s hemsida:
http://www.skk.se/utstallning/information-utstallningar/utstallning/?map=true

Specialklubbsutställningar (dvs. utställningar som anordnas av ras- eller specialklubbar):
http://www.skk.se/utstallning/information-utstallningar/ovriga-utstallningar/

Inofficiella utställningar:
http://rytterling.se/inofficiella2013.htm

Utställningar brukar även annonseras i tidningen Hundsport.

De allra flesta utställningar måste du vara medlem i Svenska Kennelklubben för att få deltaga i - och i medlemstidningen finns i stort sett alla utställningar med i.

och ang anmälningstiden så går den oftast ut ungefär en månad innan utställningen, kan vara kortare tid till inofficiella, men inte alltid.

välkommen till den beroendeframkallande utställningsvärlden :D

Tack för alla tips! Meeen..
Himmelens så jobbigt. :angel: Tycker dom kan skaffa tävlingsdatabas där man kan söka tävlingar, utställningar osv. på olika nivåer i vissa län. Norrbotten verkar dock vara ödemark för utställningar..

Sbk tävling finns och det är en tävlingsdatabas. Det är dock inte för utställning (möjligtvis sbk utställning?) men för lydnad, agility m.m.

(södra) norrbotten är det närmaste paradis man kan komma vad gäller utställningar. rätt stora mängder inoffare, 3-4 skk-utställningar + x antal ras- och specialklubbsutställningar per säsong. kika på västerbotten och se ödsligt utbud :)
men: utställningssäsongen är på sparlåga fn, drar igång på "allvar" i februari någon gång, då finns flera inoffare/månad, om man är beredd att åka en bit och ställa ut i ridhus osv. toto-hallen i boden rekommenderas (om du inte har en hund som är ljudberörd...), varmt och rent och inomhus! många klubbar arrangerar där.

Jag tycker bara att det är så svårt att hitta. Hade varit skönt om det fanns en sida med alla utställningar inom ett län. Det är väl så att vara nybörjare :angel: Nu hittade jag en inofficiell i kalix den 29e dec som jag anmält mig till :) Vill gå några inofficiella så jag lär mig ställa ut. Jag har ingen aning om hur man gör.

rytterlings hemsida är det du eftersöker, men, gäller hela landet (och det krävs ju att någon tipsat hemsideägaren om att det är en inoffare på gång, men det brukar funka rätt bra). fler utställningar kommer att dyka upp framöver, så kika in på rytterling med jämna mellanrum (går att kika i lokala klubbarnas gästböcker också, det är oftast därifrån tipsen till rytterling kommer)

Liknande trådar

Övr. Hund Har hört att man inte får ta med sig besökande hundar till utställningar inomhus?! Men hat kikat på SMÖÖKs hemsida och hittade...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka