Hur hitta seriös kusk?

Jamtland

Trådstartare
Hur bär man sig åt för att hitta seriösa ponnykuskar? Har pratat med en av ponnyklubbarna i närheten, men hur ska jag kunna veta att de kuskar jag får tag på är seriösa nog för min lilla pluttponny:love: ?

Jenny-som tycker det känns som att sälja sitt barn när jag annonserar ut ponnyn...:(

Sv: Hur hitta seriös kusk?

Det bästa är ju att hitta någon som man redan känner. Men jag antar att den möjligheten är slut, så då får man lyssna med andra som känner personen ifråga. Och sen måste man nog chansa lite också, gör korta avtal i början...

Har du tittat på ponnytravet.com? Där brukar det vara många som vill låna/köra ponnysar.

Men de flesta vill ha russ. :( Men jag har ev hittat en familj som vill låna henne.

Är det en shettis travare du har ?? För jag har sökt en shettis travare skit länge ! Jag har även kört in en shettis hingst och kör stora travare för att mina släktingar har travstuteri !:)

Jamtland skrev:
Men de flesta vill ha russ. :( Men jag har ev hittat en familj som vill låna henne.

Du har inte tänkt börja köra henne i vanlig körning? :) det har jag gjort med min före detta trav shettis!
För som du säger skulle aldrig kunna göra mig av med henne!
Så nu tränar vi och tävlar i körning i stället! både hon och jag älskar det!
Hon gillar det till och med mer än travet!

Grejen är att tiden inte räcker till och hon kommer att bli en supertravare bara någon har tid att få fason på henne. Har sett henne jogga förbi mina andra shettisar (som har rekord på 2:59 och 3:04)

Jag har fyra hästar till att träna som jag redan har "vanan inne" att träna, de har varit här länge och deras träning flyter liksom på på ett mycket bättre vis än vad det gör med lilla damen. Hon behöver någon som kan lära henne veta hut och som kan träna "bara" henne så hon lär sig grunderna.

Och vanlig körning är ungefär det jag sysslar med de dagar vi inte konditionstränar.

Jenny

Som sagt, har redan hittat en familj som ska få testa henne, så jag hoppas du hittar en annan ponny att köra.

Jenny

Hoppas det går bra med den lilla då!

Själv fattar jag inte varför vi har åldersgränser på ponnytravet..det har väl inte Finland och det säger sig själv att Bantar-Björn sätter sig inte o kör lopp med lille Knut 81 hög liksom..

Efter 3 graviditeter är jag inte längre en piprensare kanske;) men min syster är 155 lång o väger 48 kg (har två barn..grrrr) hon skulle ju gott kunna ha kört tycker jag!

Å då hade det varit lättare för alla att finna kuskar.
Vet många som har lämnat storhäst-travet men som gärna hade satsat lite på ponny-travet!

Vad tycker ni, är jag ute o cyklar nu?

Det handlar ju till stor del om att tävla på lika villkor.
Det är redan som det är nu stor skillnad i ålder på kuskarna, 8år-15år i kat A. och 12år till 25år i kat B.
Men visst vore det kul om även vi vuxna fick köra..

Enligt hörsägen så får vi "vuxna" köra ponnyerna på bygdetrav! :D Hade jag helt klart gjort till sommaren om det inte var för att då kan jag leja in min "gamla" kusk:love: !

Jenny

Det beror lite på hur de skriver propparna. I våran klubb har de åldersbegränsning. Men vissa klubbar har ju gubb och gumm lopp där vi vuxna kan få härja fritt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 481
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
778
Senast: Badger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv