Hur hitta registrerade varmblod?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Intergalactic
  • Startdatum Startdatum
I

Intergalactic

Hej!
Nu vet inte jag om den här tråden ligger rätt, flytta på den i annat fall. Och finns det en likadan sen tidigare så hänvisa mig gärna dit (forumsökte men hittade inget).

Ja, jag undrar alltså VAR man kan hitta registren över svenska varmblod (inte travare alltså, utan varmblod)?
Min mamma hade en häst när hon var ung, och vi misstänker att den kan vara släkt med bl.a. Briar, men jag kan inte hitta något register.
Var inne på asvh.se, men jag såg bara information om hur man registrerar sin häst o.s.v., inget ställe där man kunde söka på hästars namn eller liknande, vilket alltså är det jag är ute efter.
(Nu är det här säkert jättelätt egentligen, och jag kommer känna mig himla dum, hehe).

Blir väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med detta!

Sv: Hur hitta registrerade varmblod?

Det är mycket möjligt att den är släkt med Briar, han har massor av gamla svenska hingstar i sin stam...

Som Görel redan skrivit så finns hästen förhoppningsvis med i blup-databasen.

Precis, vilka svenskfödda halvblod har inte Utrillo, Jovial, Humanist, Largo och gänget i sig. Den enda jag tror saknas i Briars stam är Heristal.

Tack för hjälpen allihop! Blup.se var en bra sida. Tyvärr verkar det som att min mammas häst inte var registrerad, eller han fanns inte med på blup iallafall. Dock hittade vi en syster/halvsyster till honom, det var lite kul.
Jag läste nåt om att ett villkor för att finnas med på blup-index var att hingsten måste ha minst 15 godkända avkommor, och mammas häst blev kastrerad och fick inga avkommor. Kan det bero på det?
Hursomhelst, tack för hjälpen!

Alla registrerade svenska halvblod finns där och många fler därtill, men alla finns inte med namn.

Hm okej. Då är frågan om han var registerad över huvud taget, men det vore nästan konstigt om han inte var det.. Jag sökte på hans far och morfar, och fick bara upp ett sto.
Tack för hjälpen iallafall!

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 861
Senast: Fetaost
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10