Hur hitta någon som kan hjälpa oerfaren utan häst?

HopeForNow

Trådstartare
Hej!

Hur kan jag hitta en tränare/duktig ryttare som kan tänka sig att hjälpa mig [inte gratis givetvis] med hoppning och att våga sig ut i terrängen så småningom?

Har själv ingen egen häst, är hopprädd och vet inte vart sjutton man ska leta?!
Hade behövts någon som vill "ta sig an" mig, finns sådana människor?

Självklart ska jag även rida mycket dressyr, men det är enklare att få plats inom.

Har ni någon idé, tanke eller vad som är det mycket uppskattat!
Jag vill inte ge upp min stora dröm.. :(

Sv: Hur hitta någon som kan hjälpa oerfaren utan häst?

kan kan man ju ringa runt till tävlings och tränings stall och fråga, och då ha det som att du hyr en häst av tränaren och tränar en gång i veckan ungefär. blir nog inte billigt dock.

Min kompis hittade en superbra medryttarhäst som var helt perfekt för henne. I början hoppade hon lite med mig och sedan började hon hoppa i en grupp. Du kan göra MYCKET själv med din rädsla! Och med en bra häst och en vettig tränare är det inte alls omöjligt :-) hon hann hoppa terräng en gång och då gjorde hon det själv med en tränare som var van vid rädda och mindre rutinerade ryttare. Det slutade med att hon hoppade en bana på 80 cm sin första terrängträning och tyckte det bara kändes kul och inte ens högt :-D hon var från början livrädd i flera dagar när vi skulle till ridhuset ihop även om hon bara skulle rida över bommar :-P jag tror nyckeln är en riktigt bra häst så du kan fokusera på dig själv!

Tror Connemara har rätt avseende det där med bra häst för uppgiften. Jag har inga problem med att "cantra" galopphästar och göra "snabbjobb". Men jag är livrädd när jag skall upp och galoppera en vanlig dresyr/hopp/ridhäst. Då vet man aldrig vad som kan hända... *s*

Jag åkte en vecka till Irland och hoppade terräng fyra timmar om dagen, helt utan tidigare terrängerfarenhet. Det var jätteskoj, och med duktiga tränare kom man långt på en vecka - på hästar som kunde sitt jobb och var väldigt trygga och säkra. Kanske det kan vara en ide, som "kickstart"?

Beror ju lite på var du bor förstås om det finns såna ridskolor, men jag började rida terräng på ridläger där man fick låna vana terränghästar och träna för superbra instruktör!! Numera har jag med egen häst på lägren :)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
11 036
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 897
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar