Hur hitta info om rysk hingst, Furioso B XIX?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wilma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 891
W

Wilma

Hej!

Har nyligen köpt en ny häst(svhbl) som har en hingst i stamtavlan som jag inte kan hitta mer informaton om. Furioso B XIX. Vad jag fått höra är att det ska vara en rysk hingst och att han bör vara född mellan 1960-1970?! Någon som har något tips eller tom vet något om denna hingst.

/ Ellan en nyfiken släktforskare

Sv: Hur hitta info om rysk hingst, Furioso B XIX?

Även jag är nyfiken på denna hingst! Den enda info jag har är att han är född i Ungern 1941.

Mig veterligen är Furioso en Ungersk ras som stammar från dessa två hingstar Furioso och North Star bägge två från England.
Verkar för mig (kan säkert vara felaktigt) att många hästar har samma namn då man kan hitta många Furioso som namn i olika kombinationer från Ungern.

Här kan man läsa ännu mer, OM man kan språket...

Senast ändrad av en moderator:

Intressant! Tackar!

Furioso B XIX (HU) 41
e. Furioso XLIV u. 247 Furioso XXXIX

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 331
Senast: Liizette
·
Hoppning Jag har rätt nyligen köpt ett sto. Tanken är att betäcka henne så fort jag får möjlighet. Jag har ju genom åren sett en del hingstar som...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: kopparberg
·
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka