Hur hinner/orkar ni barn,jobb,häst/ar...osv...

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Heira

Ja, den här frågan har säkert varit uppe förut, men den kommer igen...

Hur får ni som har barn, heltidsjobb, en eller flera hästar tiden att räcka till? Hur ordnar ni allt praktiskt?

Jag förstår verkligen inte hur jag ska räcka till, fastän jag bara har ett barn och fastän hästarna egentligen är sambons så han tar den huvudsakliga skötseln av dem.

När har ni tid att träna hästarna? Hur lägger ni upp det hela? Går ni ut i stallet när barnen sover (om ni har stall på gården) eller tar ni med er barnen ut i stallet?

Min dotter är 2 år och hatar att vara i stallet... hon gillar det kortare stunder men tröttnar snabbt, fastän hon kan leka med kaninerna och jag försöker få henne att hjälpa till eller göra lite "lek" av sysslorna. Dessutom tycker hon att hästarna är lite stora och läskiga, och vill helst inte vara i stallet alls när hästarna är inne.

Men vad ska man göra? Det MÅSTE ju mockas och fodras...

Hur löser ni allt hemma hos er? Hur klarar ni av både barn, hästar, hushåll och inte minst förhållandet?
 
Sv: Hur hinner/orkar ni barn,jobb,häst/ar...osv...

Jag har hästarna hemma........Jag tar hand om hushållet medans barnen är vakna för då kan jag städa å leka samtidigt. Hästarna tar jag hand om när barnen har gått å lagt sig + att jag har en massa andra djur också ex får, hund, katter mm.
Jag börjar kl 06,00 på morgonen( kliver upp kl 04,00) måste åka kl 05,30. Slutar kl 14,30 då åker jag å hämtar barnen på dagis åker ev å handlar sen raka spåret hem och sätter igång med att ta in hästarna ut med hunden laga mat osv. sen är det ut i ladugården till ca kl 21,30 -22,00..

Det knakar i fogarna på förhållandet men det kanske blir bättre vad vet jag !!!!!! :crazy: :confused:
 
Sv: Hur hinner/orkar ni barn,jobb,häst/ar...osv...

Oj! Hur orkar du? :eek:

Du kan inte få många timmars sömn... :( Och när hinner du rida/träna hästarna?
 
Sv: Hur hinner/orkar ni barn,jobb,häst/ar...osv...

på vardagen blir det sena kvällar och på helgen blir det oftast tidiga mornar hur jag orkar vet jag inte drivs väl av kärleken till hästar :love: rider dock inte varje dag kanske 5 dagar i veckan :smirk: men nu ska jag ut i stallet igen har lite kvar !!!!!
 
Sv: Hur hinner/orkar ni barn,jobb,häst/ar...osv...

Finns det fler som vill berätta hur ni fixar allt?
 
Sv: Hur hinner/orkar ni barn,jobb,häst/ar...osv...

Jag har min tävlingshäst på lösdrift (med möjlighet att stalla in). Det gör att jag inte har några in- utsläpp eller mockningar att ta hand om. Jag var rätt tveksam till hur det skulle gå från början men han trivs som fisken i vattnet, gick heller knappt ner sig alls muskulärt fast han fick en lååång vila när jag var gravid.
Vi byggde en 30*70 m lång ridbana i fjol (tidigare körde jag till ridhuset 3 ggr i veckan, det blir ledigt kring 22 på kvällen så jag var sällan hemma för 01.00) så det gör att jag nu kan dressyra vilka tider jag vill samt att jag för det mesta slipper tidsåtgången med transporterandet.
Nu kommer min svärmor 1-2 dagar under veckan och sköter i 2 h vilket gör att jag kan rida ut på dagen. Under helgen försöker jag också rida på morgonen/dagen, annars blir det när barnen har somnat. Hästen står en, någon gång två dagar per vecka. Så jag är hemma alla vardagkvällar förutom en/två.
Det är en välsignelse att ha släkt så nära att man kan få skötning, vi renoverar för fullt här hemma så sambon har fullt upp efter att vi lagt barnen och på helgerna.
För mig var det också tvunget att sänka mina ambitioner, det blir ex.vis inget tävlande för mig i år. Det känns heller inte lika självklart att vara med på alla kurser etc, man får jämka på ett helt annat sätt. Under småbarnsperioden hade det också varit välkommet att ha en lugn, skogsmullehäst som gott kunde vila lite oftare istället för ett energipaket i full kondition som måste ridas för att inte bli helt odräglig:smirk: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 567
Senast: Karamello30
·
Relationer Jag och min hästtokiga partner har planer på att bli väldigt seriösa, men som många andra här har hon ett stort hästintresse vilket får...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 887
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Min dotter har till min stora glädje hittat glädjen i att rida. Vi bor på gård, och har en ponny till henne och en ridhäst till mig. Hon...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
12 707
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 005
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp