Sv: Hur har era hästar det?
1, Vad får h*n för foder och hur mycket? sommar resp. vinter?
Sommar: Sommarbete dygnet runt, någon näve kraft efter ridning som mest belöning. Står dom inne blir han tillslängd "en tuss" hö...
Vinter: 8kg (bra) hö, 1L krafft grund, 3dl blöt betfor, 0,30L havre. Lite vitlök. Detta fördelat på 4 måltider/dag
2, Hur lång utevistelse under vinterhalvåret?
Ca 10h
3, Hur lång utevistelse under sommarhalvåret?
12-24h
4, Om eller när släpps h*n på bete/dygnet runt utevistelse?
Juni, juli, augusti skulle fungera bra för mig. Men det är lite komplicerat i stallet med hästar och bete + att jag inte vill ha min häst för fet. I år gick han på bete enbart juni dygnet runt och det var alldeles för mycket har jag insett...
juli, augusti, september har han gått på magert bete men stått inne på nätterna. (eller värsta timmarna på dagarna, inte helt regelbundet pga väder och flygfän)
5, Hur mycket och vad tränas h*n?
Det går i perioder men han är en hobbyhäst som rids 5-6 dagar/vecka. Dock inga elitträningar direkt
6, Någon planerad vila under året?
Brukar bli slutet av dec - början jan pga tråkigt väder
7, Ålder, ras, höjd?
10 år, connemara, 156cm
8, Övrigt + bild?
1, Vad får h*n för foder och hur mycket? sommar resp. vinter?
Sommar: Sommarbete dygnet runt, någon näve kraft efter ridning som mest belöning. Står dom inne blir han tillslängd "en tuss" hö...
Vinter: 8kg (bra) hö, 1L krafft grund, 3dl blöt betfor, 0,30L havre. Lite vitlök. Detta fördelat på 4 måltider/dag
2, Hur lång utevistelse under vinterhalvåret?
Ca 10h
3, Hur lång utevistelse under sommarhalvåret?
12-24h
4, Om eller när släpps h*n på bete/dygnet runt utevistelse?
Juni, juli, augusti skulle fungera bra för mig. Men det är lite komplicerat i stallet med hästar och bete + att jag inte vill ha min häst för fet. I år gick han på bete enbart juni dygnet runt och det var alldeles för mycket har jag insett...
juli, augusti, september har han gått på magert bete men stått inne på nätterna. (eller värsta timmarna på dagarna, inte helt regelbundet pga väder och flygfän)
5, Hur mycket och vad tränas h*n?
Det går i perioder men han är en hobbyhäst som rids 5-6 dagar/vecka. Dock inga elitträningar direkt
6, Någon planerad vila under året?
Brukar bli slutet av dec - början jan pga tråkigt väder
7, Ålder, ras, höjd?
10 år, connemara, 156cm
8, Övrigt + bild?