Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gräset har knappt kommit upp än, men min häst har börjat lägga på sig. Han får knappt något grovfoder och inget kraftfoder att tala om .
Precis, vad gör ni då ni vill att hästen inte ska få en kagge
Jag rider min häst rätt ofta och därmed långa turer, ändå tycker man sig se en mage skymta
Joggar ni hästen eller vad? Nyfiken..
Ibland när det bara är jogging kommer pulsen inte upp speciellt högt, därmed ingen jätte förbränning, prova istället att lägga in intervallpass med galopp, ex börja med 1-2 ggr vecka med ca 4 ca 500 meters intervaller öka på v 3 till 6-8 intervaller på ena intervall passet så får du nog snart ordning på kaggen... men rid aldrig mer än 8 intervaller...
Men jag kan inte köra med galoppintervaller eftersom han är otubildad och drar iväg i galoppen, därför måste jag vänta med den gångarten.
intervall träning är bra, men jag lässte i en hästtidning här om dagen det som mest bränner kalorier det är en rask skritt, ska vara till och med bättre än galopp och trav.
Nä, jag vill egentligen inte heller ha någon reducerare. Men det står mellan det och sandhage, ensam..
Är också nere på halva grovfodergivan, ca 7 kg, och vill precis som du inte minska mer än.
Ibland blir man lite sugen på att skicka hästen till Sibirien eller tundran eller nåt