Hur håller man en katt?

Celija

Trådstartare
Alltså lite skum fråga kanske, men vår katt vill gärna vara med på allt man gör, med betoning på allt. Han är dock ganska liten än och kommer inte upp överallt, ex. på diskbänken, och brukar därför använda ben som stege (ont som fan gör det) men han är nöjd bara han får se och jag vill inte lyfta upp honom och ha honom gåendes kring ex. en varm spis och dessutom har vi bara två bänkar att använda i matlagning så han är mest bara ivägen. (Imorse klev han PÅ mina nybredda mackor, suck). Han är som sagt nöjd med att bara få titta, så jag brukar hålla i honom över revbenen, ungefär som en korv, haha, men jag vet inte, det känns som det borde vara obekvämt och det kanske är rent ut skadligt?

Så det jag vill veta är hur man håller i en katt utan att göra illa dom?

Börjar nästan fundera på om jag inte ska skaffa en babybjörn och sätta honom i, haha.
 
Sv: Hur håller man en katt?

ja ligga kring nacken som en rävpäls är poppis här. Och sedan brukar de nöja sig med att ligga som bagera i djungelboken, fast med min arm som gren då. Men många kissar vill ju ha något fast att ställa tassarna på.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 270
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Bison
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 183
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 754
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp