Hur håller jag igång en distanshäst?

M

mysan_

Jag tar hand om en distanshäst nu fram till september och jag vet väl inte mer om distans än att man rider långt och länge..=)

Hur håller jag igång min häst i kanske inte toppform men ändå så att han skulle klara av en 50 km sträcka har jag för mig att hon sa i september? Tacksam för svar

Sv: Hur håller jag igång en distanshäst?

jag tycker du ska diskutera detta med den som ägen hästen, h*n vet bäst hur hästen har blivit tränad och vad som behöver göras.
troligtvis gäller det bara att "underhålls rida"
men mitt råd är Diskutera med ägaren! :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 202
Senast: lirco11
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 692
Senast: Jerseyite
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII