S
Skuggabaldur
Ser så många trådar där folk visar bilder på sina hästar som vilat i månader och ändå varken är för tjocka eller för smala. Muskler försvinner ju såklart, men ändå. Min har vilat ca 1,5 månad nu. Håller på att sättas igång, men det ska gå långsamt - har hosta - och hon ska inte ansträngas för mycket. Att rida i alla gångarterna går bra, men inte för ansträngande som sagt. Och hon har blivit TJOCK! Inte på resten av kroppen utan mest magen - den växer i princip så fort hon ser mat . Innan hon sattes på vila var hon jättefin i hullet. Aningens bukighet kvar sen tidigare, men den var nästan så gott som borta. Nu är vi tillbaka nästan på ruta ett igen, suck...
Hur gör ni egentligen?
Minska på höet kan man ju, men det är ju som att svältfodra. Och det vill jag INTE. Kommer såklart bli bättre när hon är igång igen och kan ridas, men det är inget vidare att se magen växa för varje dag som går...
Hur gör ni egentligen?
Minska på höet kan man ju, men det är ju som att svältfodra. Och det vill jag INTE. Kommer såklart bli bättre när hon är igång igen och kan ridas, men det är inget vidare att se magen växa för varje dag som går...