Hur hålla igång ridningen i sommar?

annan1

Trådstartare
Jag är en vuxen ryttare som ridit på ridskola i fyra terminer och ligger något (men bara något) över nybörjarnivå. Den här terminen har det lossnat en aning med ridningen och det känns trist att tvingas ta en paus när ridskoleterminen slutar. Har ni några tips på hur jag kan hålla igång ridningen under sommaren? Ridskolornas hästar går ju på bete och det är svårt för mig att åka på läger eftersom jag har små barn.

Någon som varit i ett liknande läge och löst det på ett bra sätt?

Jag bor i Stockholmstrakten.

Sv: Hur hålla igång ridningen i sommar?

Turridning utvecklar nog i och för sig inte ridningen men de kan hjälpa så att man inte helt lägger av sig. Jag hoppas min tränare åtminstone har viss ridning i sommar. Jag tyckte det var länge nog med knappt två veckors uppehåll kring jul och nyår.

Turridning utvecklar nog i och för sig inte ridningen men de kan hjälpa så att man inte helt lägger av sig. Jag hoppas min tränare åtminstone har viss ridning i sommar. Jag tyckte det var länge nog med knappt två veckors uppehåll kring jul och nyår.

Jag har funderat på turridning bara för att det vore kul att komma ut lite, men det är nog inte så utvecklande, nej. Det finns iofs turridningsföretag som ger privatlektioner, det får väl bli något sådant.

Hej! Jag tycker absolut att du kan söka medryttarhäst! Prata med dem och säg att du är nybörjare Du kanske kan få jättemycket hjälp! Och komma jättemycket längre i ridningen! Jag tycker du ska se dig omkring iaf och prata med de som söker medryttare.

Mvh Michalea:bump:

Det brukar anordnas dagläger eller kvällskurser för vuxna under sommaren. Ring runt till lite olika klubbar i närheten och kolla :idea:

Kolla runt omkring dig, det kanske finns förmiddags- eller eftermiddagskurser under sommaren? Vår ridklubb har under tre dagar förmiddagskurser i dressyr och eftermiddagskurser i hoppning. Kanske har ni något liknande hos era ridklubbar :)

Jag tog med min kompis att rida för första gången på en av hästarna i vårt stall. Du kanske inte kan bli medryttare på så sätt att du kan ta ut en häst helt själv och sköta om den på egen hand. Men det finns många som har fler häsatr är vad som vanligtvis rids. Hör om det finns någon som har en häst som sällskap eller som bara inte kommer ut så ofta pga brist av tid eller liknande. Då kanske du kan få följa med de andra ut och de har säkert inget emot att dela med sig av sina kunskaper.
Så gjorde vi i mitt stall. Vi har en ordinarie ryttare, men när hon var bortrest en längre tid tog vi in en annan tjej som inte hade ridit så länge, hon hade grunden, men vi som kände hästen och tridit lite längre kunde ge henne tips och hjälpa till med allt som behövdes. (Tex. sadling ibland, bra ridövningar mm)
Det funkade bra för oss och jag tror tjejen var nöjd. Hör dig för, det finns säkert någon som är tacksam för hjälp. Se bara till att hästen är snäll och säker så att det inte är någon rodeohäst som ingen vågar rida.

Promenadridning i skogen är underskattat, man kan lära sig minst lika mycket i skogen som i ridhus!;)

Ett antal privatlektioner skulle jag rekommendera. Du inte bara håller igång ridningen - du utvecklas också!
Turridning är ju också underbart OCH utvecklande.
Om sommaren blir regning och bristen på hästar är total - kolla på en massa DVD.

Jag brukar hålla igång ridningen med turridningar.
Nu har jag en medryttarhäst och en häst på ridskolan som jag får använda, men min semester brukar jag tillbringa i Dalarna och där rider jag turridningar.

Hej, är i precis samma sits. Söker nu medryttar-häst i närheten där jag bor. Förra sommaren sökte jag mig till en mindre ridskola som hade lektioner under sommaren och red extra där.
Kolla annonser i din lokala dagspress, där brukar finnas en massa annonser om extra ridning och utbildning. Bara att ringa runt o kolla.
Kul att få en annan instruktör och nya hästar oxå.
Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: pajaztar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur