Hur hålla husets öppningar fri från äckelkryp! (på landet)

Kaki

Trådstartare
Ikväll har jag varit duktig och faktiskt tvättat några fönster igen. (evighetsjobb)

Dock fick jag några inte så roliga överraskningar, i form av ett flugbo i hörnet i en fönsterkarm och i två fönster som är nära varann var det fullt med spindlar!!! :eek: :eek: :crazy: :cry:

Även när jag öppnade "findörren" (vi aldrig använder) för att tvätta dess fönster så kryllade det av tvestjärtat och spindlar även runt hela dörrkarmen.

HUR kan jag få dessa äckel att hålla sig borta från alla öppningar till huset?! Det känns fruktansvärt, jag vill inte bo på landet just nu men det är svårt att va ihop med en bonde i stan.

Tips mottages tacksamt!

Sv: Hur hålla husets öppningar fri från äckelkryp! (på landet)

Vi har jätteproblem med (stora!) spindlar. (rekordet är 29 st inne på 3 dar)
De asen kommer in genom en springa i tvättstugsdörren.
Sprayade dörren, dörrkarm och backen nedanför dörren med KillIt och nu har vi inte haft någon inne på 2 dagar. Helt otroligt.

Eller om du har Ultra Shield, så kan du göra likadant. Spreja där de tar sig in. Kan behöva upprepa efter en vecka eller så.
(Vi hade bl a tvestjärtar i brevlådan på landet i flera år innan jag av en slump kom på detta. Sedan dess tvestjärtsfritt om man sprejar lite då och då.)

Lånade KillIt av en granne nu och sprayat runt alla fönsterkarmar jag öppnat. Sprayade även runt dörren, får hoppas det håller dom borta för mig också då!

Tvestjärtar i brevlådan har vi också haft!!! Dock har de försvunnit av sig själva för nå veckor sen, antar att det börjar bli höst eller nått :p Men ska komma ihåg det till nästa gång! Plus att jag vill byta ut trästolparna de sitter på nu till någon slags metallstativ (två brevlådor på samma ställe, grannens med) för jag får för mig att metallpinne inte är lika roligt för krypen att va på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka