Hur hålla grannens katt på avstånd!

golden_tinka

Trådstartare
Har problem med grannens katt som ränner här i tid och otid, hankatt som jag tror är kastrerad, men som ändå kommer hit och trakasserar våran gammel katt..

nån som har nåt tips på hur man kan hålla honom på avstånd? mellan oss och grannen är det ca 500m och vi bor på landet så det är ganska glest mellan husen, men ändå söker han sig hit i tid och otid..
har börjat tröttna på varbölder och skriande katter nattetid!:crazy:

Sv: Hur hålla grannens katt på avstånd!

* Vattenslang!? Ofarligt i alla fall...
* Prata med grannen och ha ute katterna i skift! ;)

Näe, jag vet inte, men vatten kan vara effektivt. Det kan nog vara svårt ändå att styra över det. Katterna har sina revir och det kan ju finnas något att vinna om man ger sig på grannkatten.

Sätt en grävlingsfälla väl dåld för grannen.om du inte får tag på en sådan fälla så går det lika bra med en slagfälla för mink men då kan det ju bli lite mer katter som får komma i jorden.
Ladda fällan med kattmat eller något liknande.
Får du tag på en grävlingsfälla så är det bara att ta katten i en kartong när du har fångat den rätta och åka ut i skogen och skjuta den eller göra som min kille backa över den med bilen.

Vattenslangen har den fått smaka på! så fort jag visat mig efter det så gömmer den sig.. funderar på att införskaffa en vatten pistol, som kan skjuta låångt...:)

ha ute i skift känns väldigt över amitiöst, tror bara att det skulle hålla ett par dar!:angel:

Nej tack, det är alldeles för grymt!
kan sträcka mig till att släppa hunden på den, då har den iaf chansen att rädda sig upp i ett träd!

Så du menar att man ska avliva någons (förhoppningsvis) älskade katt bara för att den ränner på ens trädgård? Det hade vart en sak om det hade vart vildkatter.

Nu tror jagt ju inte att det funkar iom att du har egen katt kanske, men ibland funkar det att strö ut citrusskal, de tycker inte om doften av dem :)

:rofl: Mer exakt var bor du, så jag vet var jag ska ställa ut min grävlingsfälla modell XXXL.

hehe.. nähä? :angel:

:rofl:

men kunde trots den vetskapen inte låta bli att bli ordentligt sne på en sådan praktidiot som skriver något så otroligt onödigt!

Senast ändrad:

problemet verkar lösa sig själv, grannarna ska flytta:) så det är bara att hoppas att nästa som flyttar in inte har med sig en rännar katt!

Sätt en grävlingsfälla väl dåld för grannen.om du inte får tag på en sådan fälla så går det lika bra med en slagfälla för mink men då kan det ju bli lite mer katter som får komma i jorden.
Ladda fällan med kattmat eller något liknande.
Får du tag på en grävlingsfälla så är det bara att ta katten i en kartong när du har fångat den rätta och åka ut i skogen och skjuta den eller göra som min kille backa över den med bilen.

Du är ju farlig! Skulle inte vilja hamna i dina händer...

Kolla på resten av hennes inlägg; bl.a om hur hennes häst öga plötsligt föll av och hon undrar om det var vanligt på paintar? :D

Hon är bara ett troll och uppskattar vår uppmärksamhet.

Liknande trådar

R
Övr. Katt Har ett litet bekymmer... En granne (eller ja, det är 700 m mellan husen här) har en honkatt som kommer hit till oss när hon löper. Vi...
2
Svar
28
· Visningar
4 531
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 143
Senast: lundsbo
·
Övr. Katt Har skaffat två katter i november då det blev ohållbart att bo i huset där vi bor på grund av råttor och möss. Det har gått...
Svar
9
· Visningar
2 656
Senast: Fille
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar