Hur göra?

_carmenzita_

Trådstartare
Jag administrerar en sida åt en ridklubb, på denna hemsida finns det foton från träningar inom ridklubben. Eftersom jag så smått letar en häst så blev jag GLAD av att hitta just ett intressant fullblod i min närhet, MEN hästen saluförs med hjälp av ett foto från hemsidan!
För mig spelar det EGENTLIGEN ingen roll för bilden är inte min utan den sändes via mail från tränaren.
Frågan är: hur skulle i gjort? Påtalat att bilden tillhör klubben? Lite känsligt att ta upp kanske då jag är intresserad av att köpa hennes häst.
 
Sv: Hur göra?

Äsch, jag hade nog inte brytt mig så mycket om saken. Man kan ju kanske bara nämna det lite i förbi farten sådär bara och se vad hon säger. Tycker inte att det är något att bråka om direkt.
 
Sv: Hur göra?

Eftersom det inte är du som tagit bilden, så är det ju inte din bild. Det är ju tränarens bild, OCH hennes häst.

Jag är också webmaster åt ridklubbens hemsida. Där är det i stort sett bara jag och min kompis (som också administrerar denna sida) som tar bilderna, och det är alltid en massa småflickor som tar bilderna och lägger in här och var.

Vi tar det hela med en klackspark och tycker det är kul att dom uppskattar bilderna:)


Du kan ju även tänka dig själv in i situationen. Om din tränare tog en bild på dig och din häst, sedan behövde du en bild på hästen till en saluannons. Hade inte du också tyckt att du hade kunnat ta bilden eftersom det är både "din" bild och din häst?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ingen har väl missat Kalenderhjälpens hästkalender som blev mycket omtalad, populär och nu redovisat en rejäl vinst som går till...
2
Svar
33
· Visningar
3 120
Senast: Spirit
·
IT & mobiler lång historia kort. köpte en kanin av en uppfödare, fick sen bilder på kaninen som baby via mail. uppfödaren har lyssnat på en...
2
Svar
33
· Visningar
2 611
Senast: Ramona
·
L
Western Snacka om tramsigt. Nu ska man leta överallt i bukefalos för att hitta info om western. Western-tävlingar på ett ställe, Quarter-avel...
2
Svar
24
· Visningar
2 095
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp