hur göra??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
S

suzukits

Jag var på banan med mitt ung russ!
Han går jätte bra, jag vände upp ca 40m bakom ett par andra lite snabbare russ, och dem sprang han ikapp "hur lätt som helst" men sen när jag skulle försöka köra om dem så vart han jätte seg och ville inte alls springa från dem.. Visst, dem gör så när dem är unga, dom vet ju inte vad det är frågan om än, men hur ska jag lära honom att springa ifrån dem andra?? Tacksam för svar... :bump:

ta på ett halvstängt eller stängt huvudlag och sätt upp spöt och ryt till så kanske han springer lite fortare=)
min gammla ponny var lika dan...gick som en dåre tills han var ikapp och där stannade han=( :rofl:

sätt på hel eller halvstängt,träna med flera andra eller bara en ,,byt positioner.sista 100 kör du ifrån kompisen.så kommer han nog på snart vad det går ut på .

okej, ska prova me både hel och halvstängt Och spö och ryta :devil: Tack för svaren!

Gör inte så stor affär av det hela!
Försök i stället få honom att tycka det är KUL att springa på banan! Att han inte vill springa ifrån de andra har nog MYCKET med flockinstinkten att göra...
Jag brukar träna mina unga ponnyer tillsammans med en rutinerad ponny. Vi kör SAKTA (i rätvarv dock) och tränar på att köra om varandra och därmed också att bli omkörda. MIN uppfattning är att detta ger dem självförtroende och får dem att tro på sin egen förmåga att springa förbi och gå först.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Sesca
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 692
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar