Hur göra?

I

icelandicfoals

Hej!

Har ett sto som behandlades av kiropraktikor för 1:a gången i torsdags, direkt efter det skulle jag springa med henne för hans fru och hon sa hon var rejält halt ena bakbenet. Jag såg ej ngt pga jag var den som sprang med henne. Jag tog sedan ut henne i hagen och då sprang hon lite och jag kunde ej se hältan (jag kan verkligen se hältor pga van vid det + frun sa blockhalt och jag är ej blind).

Idag snacka jag med de som har henne hos sig och de säger hon knappt rör sig och när hon gör det så knakar det från ryggen eller korset.

Det har ej knakat innan behandlingen + att när kiroprakitkern behandlade så knakade det till under behandlingen en eller 2 ggr.

Nu är min fråga om jag ska ge djävulsklo som kiropraktikern rådde? OBS! Mitt sto är dräktig!

Fick 2 olika råd:
djävulsklo
veterinär

Kiropraktikern tyckte veterinär om hon blev sämre.

Hasns fru tyckte veterinär om hon ej blev bättre på 4-5 dagar, eller sämre.

Sv: Hur göra?

:eek::eek::eek: Jag blir alldeles förskräckt, vad är det för person som behandlar ett dräktigt sto? Vad är det för person som INTE vet att djävulsklo ska INTE ges till dräktiga ston. Sist med inte minst varför behandlar denna person hästen när denne uppenbarligen anser att hästen behöver veterinär vård.

Kontakta veterinär.

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka