Hur göra med sängen?

Miiip

Trådstartare
Här skulle jag vara snäll och hjälpsam igår kväll. Tog mej an kompisens två hundar över kvällen medans hon uträttade ärenden. Lämnade dom ensamma medans jag var ner i tvättstugan.. Och på den lilla tiden måste någon av dom ha varit upp i sängen och lämnat en härligt våt och varm pöl :crazy:

Har försökt att utrota fläck och lukten med hjälp av dom få rengöring's medel jag hade hemma. Men det vill verkligen inte försvinna.
Täcket förstår jag att jag måste slänga i tvättmaskinen så fort det bara går att få tag på en ledig tid. Men hur sjutton gör man med bäddmadrassen?? Den är på tok för stor och tjock för att få plats i tvättmaskinerna nere i tvättstugan.. Ska jag fortsätta gnugga med det jag har hemma? Eller har ni rent av något annat bra tips på hur man ska få bort det minst sagt osmakliga fläcken (storlek STOR) från min stackars säng?

Sv: Hur göra med sängen?

Ättika brukar funka finfint.

Späd ut det med lite vatten bara.

Det skulle ta bort lukten alltså?

Ättika lär ju vara djurvärldens universalverktyg :D

Det är dom alternativen jag sitter och överväger lite smått.
Men går det att få bort med något annat billigare så känns ju det som ett bättre alternativ..
Kostnadsfrågan är redan löst, och det var inte det jag undrade om ni hade några andra lösningar på :smirk:

Gnugga in potatismjöl och låt vara några timmar. Sedan borstar du bort det värsta och dammsuger upp resten. Är det inte torrt, så upprepa..

Funkar det på torr fläck med? För det här hände ju igår..

I så fall, blöt upp fläcken med vatten först, så att potatismjölet kan suga upp kisset och därmed även få bort lukten.

jag brukar använda grönsåpa när såna olykor händer, blir ett bra skumm av det som man kan arbeta in ordentligt, och sedan torka torrt, och så lämnar det en god doft av tallbarr.

Bor du i lägenhet? i sånt fall kanske det finns en matt tvättstuga? Fixat min bäddmadrass där nån gång efter katten. Men det beror ju lite på vad för madrass du har med. annars kan det helt klart vara värt att lämna in den.

Kl

Jag sitter här å småflinar, det har hänt mg med.

Jag skulle passa kompisens rottweilerhane, och de hann inte mer än å stänga lägenhetsdörren, så blev den snälla rottweilern som förbytt. Han hoppade upp i sängen, och sen hoppade han ner och pissade på sängkanten!

Han hoppade upp å juckade på mig, och när jag sa åt honom så morrade han. Det var ett långt dygn att passa honom! :D

Såg just på reklamen i 4:an. Vanish i rosa flaskan. Bara spraya och torka. Gör ett försök.

Vanish är superbra mot kissfläckar! Eftersom att min dvärgpinscher de kallaste vinterdagarna tycker att det är bättre att kissa på våran vita matta än ute så finns det alltid hemma. :angel: :o
Tar bort fläckarna bra och lukten försvinner också.

Jag kunde ta av fodralet till bäddmadrassen och så tvättade jag dem separat. De gick in i grovtvättstugans maskin och det är en tjockare madrass.

Natten tillbringades på soffan eftersom jag hade potatismjöl i sängen :D Dammsög precis upp det sista. Och visst är den synliga fläcken borta, men lukten sitter kvar :crazy:
Så det blir till att gnugga på med grönsåpa nu om en stund, och funkar inte det så blir det ättikan.
Mattvättstuga har vi ingen här. Vilket är jäklarns synd många gånger.. Har i alla fall fått tag på en tvättid imorgon eftermiddag, så fungerar inget av det här blir det till att försöka få in allt i en maskin ändå, kan ju vara värt ett försök i alla fall :smirk:

Vanish var det första jag sprutade på madrassen och täcket. Men det hjälpte föga. Visst försvann mycket av det som syntes. Men lukten satt kvar, och själva Vanish gjorde snarare lukten ännu snubbigare :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Övr. Hund Det påstår i alla fall en dansk hundpsykolog! Jag svarade i ett inlägg på en Fb-sida angående en tik som plötsligt hade börjat få stora...
Svar
18
· Visningar
1 929
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30