Hur gör ni?

T

Tiggertjejen

När ni vänjer hästarna vid krafftfoder efter betet?

Ska ta hem min häst nu i veckan och vet inte riktigt hur jag ska vänja honom, han ska iallafall ha fri tillgång till hö (just nu utan analys). Tänkt att han ska äta hippos musli och havre, iallafall till att börja med (beror på höet).

Problemet är att han har en känslig mage och blir lätt lös i den. Hans uppfödare gav honom foderjäst förra året men det hjälpte inte direkt...

Så ge mig råd kära bukefalister :smirk:

Sv: Hur gör ni?

Ge honom lite linfröpellets samtidigt som du vänjer honom vid kraftfodret. Ge väldigt lite första dagen, typ en näve, sedan ökar du succesivt dag för dagt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 498
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Våren är här och med det har det börjat växa i hagen. Hästen anser att höet är allt mer ointressant och stoppar hellre i sig vad som än...
2
Svar
21
· Visningar
2 651
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar