hur gör ni till jul?

J

Jens

ni som har djur men bor hemifrån, hur gör ni?

själv ska jag stanna hemma för att passa alla mina djur..o andras :) :bump:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur gör ni till jul?

Jag lär inte få någon hjälp att passa marsvinen, blir till att stanna hemma.

Bor visserligen hemma men åker ju bort varje jul... Men jag gör som jag brukar och åker hem till farmor. Tiden räcker gott och väl till råttorna också, de sover ändå när jag är borta :-)

Vi åker inte så långt, vi är bara borta över dagen. Men visst har man dåligt samvete för att gerbilerna får "sitta" ensamma. Det gäller att tända upp ordenligt med granar och stakar och mysljus så att de inte behöver sitta i mörkret! :idea: OCh så lite extra snask såklart!

Jag har snälla bekanta som ska hysa in de flesta av marsvinen samt fåglarna och hamstern. Sen kaninerna och de marsvin som "blir över" får nog åka med mig hem. :smirk:

Mina marsvin får följa med hem till "extrahemmet", alltså mina föräldrar! Där har de en egen bur och blir bortskämda till max av min pappa (och resten av familjen också för den delen). Det är nästan så att de tröttnar på gurka till och med! ;)

Beror på vart jag ska, är inte bestämt än. Hunden får hänga med medans fåglarna och chillan brukar få stanna hemma. Men om vi ska sova över någonstans får hela staben följa med:)

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 114
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar