Kiwifrukt
Trådstartare
Ni som står i något form av kollektivstall, hur gör ni med stallpass i ert stall? Jag har, tyvärr, haft oturen att stå i några kollektivstall där det inte fungerade alls, och är milt sagt skeptisk mot fenomenet, men p.g.a. ändrade omständigheter kommer vi vara tvungna att ändra till att sköta in- och utsläpp kollektivt i stallet nu i höst. Jag vill poängtera att vi ska ha ett stallmöte, enda anledningen till att det inte har blivit av är för att alla har varit utspridda på olika beten under sommaren och för att en hästägare är bortrest, och jag är medveten om att det bästa är att prata igenom allting med de som står i stallet. Och det kommer vi självfallet göra, snarast möjligt. Men samtidigt vill jag gärna höra hur andra gör, och framför allt om ni då har lösningar som fungerar, när det varit något som jag tyvärr inte fått uppleva på tidigare ställen.
Hur delar ni upp det? Utsläpp/insläpp? Hur gör ni med lunchfodringar? Har ni några speciella rutiner vid storhelger (tänker kanske främst på jul och nyår då ingen av oss verkar speciellt intresserad av påskfirandet och vid midsommar är hästarna på bete, så det blir inte aktuellt i vilket fall)? De flesta i stallet pluggar/jobbar "kontorstider", men det är även en som jobbar skift. Det är fem hästar och fyra hästägare (en som äger två hästar), samt att av oss fyra är det egentligen bara två som stått tillsammans i stallet förut, jag och en familj till.
(Har ni dåliga erfarenheter får ni ju givetvis berätta det också, men den biten är jag rätt insatt i, så solskenshistorierna får gärna vara många. )
Hur delar ni upp det? Utsläpp/insläpp? Hur gör ni med lunchfodringar? Har ni några speciella rutiner vid storhelger (tänker kanske främst på jul och nyår då ingen av oss verkar speciellt intresserad av påskfirandet och vid midsommar är hästarna på bete, så det blir inte aktuellt i vilket fall)? De flesta i stallet pluggar/jobbar "kontorstider", men det är även en som jobbar skift. Det är fem hästar och fyra hästägare (en som äger två hästar), samt att av oss fyra är det egentligen bara två som stått tillsammans i stallet förut, jag och en familj till.
(Har ni dåliga erfarenheter får ni ju givetvis berätta det också, men den biten är jag rätt insatt i, så solskenshistorierna får gärna vara många. )