Hur gör jag nu??? Försäkringskassefråga

fiaskurken

Trådstartare
Har totalt glömt bort att ansöka om föräldrarpenning så jag lär väl inte få någon ersättning på utsatt datum:crazy:

Har ny dator och kommer inte åt min e-legitimation. Tydligen stöder den inte Java-teknink,så jag kan inte fixa någon ny heller. Har försökt ladda ner det programmet men datorn har något filter som säger stopp. Var inne på fk:s hemsida och skulle fylla i någonstans så jag istället kunde få en blankett hemskickad. Men jag hittar ingenting:eek:

Paniken börjar krypa i kroppen. Och nu har jag fått hjärnsläpp också. Om jag vill ha pengar den 27:e Juli, fyller jag i från den 21/6 tom den 20/7 eller den 21/7 tom. den 20/8??

Hoppas NÅGON kan bringa lite ordning i det här:cry:

Sv: Hur gör jag nu??? Försäkringskassefråga

21/6 - 20/7 och du får pengarna i juli. Men du måste ansöka senast den 10e på nätet om du ska vara säker på att få pengarna och då ska ditt ärende redan vara pågående (dvs du har tagit ut FP innan)

Är det första gången du begär FP har FK en handläggningstid på ca 6 veckor.

Jag kan inget om detta men hittade det här:

"Anmäl - föräldrapenning utan e-legitimation
Du får då en pappersblankett hemskickad efter att du gjort din anmälan, den använder du för att begära föräldrapenningen.

Det går även att anmäla föräldrapenning och tillfällig föräldrapenning via Försäkringskassans servicetelefon 020-524 524."

http://www.forsakringskassan.se/pri...oralder/barnet_fott/foraldrapenning/index.php

Nej det är inte första gången jag begär. Den 20:e har de sagt till mig är brytet, det är ju försent iallafall.

Jag hittar inte den där blanketten?!

Jag fyller i min fp i efterskott för att det ska vara enkelt om jag jobbat något under perioden. Fk har sagt till mig att om jag fyller i för ex. 21/6 - 20/7 så får jag de pengarna i augusti. Men så har det inte blivit för jag har fått pengar samma månad eller i början på månaden efter. Alltså på andra datum än de som de anger när man läser om när utbetalningarna sker. Så om du nu är lite sen så kanske du i alla fall slipper vänta till nästa utbetalning även om du inte får pengarna på ordinarie utbetalningsdag. Hoppas det löser sig!

Åh nu blir jag helt förvirrad:D Jag tror jag får ringa till fk. Tack för all hjälp!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka