Hur gör jag hunden intresserad?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Nu när min kära hund klarar dogsmarten utan att ens behöva tänka så köpte jag en ny aktiveringsleksak.
Den är av den här modellen:
2484101-origpic-e8d5ec-1.jpg_0_3.33333_100_93.3333_162_151_75.jpg

fast hålet sitter på sidan av "toppen" istället för ovanpå.

Men hunden är inte intresserad, såklart:grin:
Tycker hon inte det är kul så tänker jag såklart inte envisas men tänkte göra ett försök att få henne att gilla den innan jag ger upp.

Men hur?

Jag har provat att själv "leka" med den och visa hur himla kul jag har och hur gott godis det ramlar ur men då blir hon nyfiken på mig inte leksaken...
Har även provat att lite mindre överentusiastiskt få henne att putta till den med nos/tass och diskret kasta en godis på golvet brevid leksaken så fort hon puttat till den det minsta.
Men hon inser direkt vart gottet kommer ifrån och glor bara på mina händer...

Vad säger Ni? Har Ni några bra tips eller tror Ni kanske jag ska köra vidare på nåt av dom jag provat och att hon kommer fatta tillslut om jag är envis nog?

Det blir ju mer hjärnjympa för matte än för hunden det här:p

Sv: Hur gör jag hunden intresserad?

Den där varianten (med hål på sidan) är svår, tycker åtminstone min hund med. Det som fick henne att intressera sig av den var tillräckligt stinkande godis inuti, jag använder kattgodis, typ halvtorkat kött. Problemet med pyramiden är ju att godisen trillar ut väldigt sällan, även om hunden gör rätt, och när det väl trillar ut åker det så långt bort att åtminstone min hund överger pyramiden och börjar spåra godis i övriga lägenheten... :grin:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
800
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka