Hur gör man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur lång tid tar det att lära sig rida egentligen? Just nu känns det som om jag sitter fast och inte lär mig något. Ett tag trodde jag att jag gjorde det, men nu har jag haft två riktigt usla lektioner på rad med tinkern. Jag vet inte riktigt vad som är fel heller och instruktören verkar inte heller veta. Hon kan inte på rak arm säga vad som fattas.

Så lösningen på problemet blir att jag nästa söndag kommer att få rida en annan häst. Det är en gammal bekant fuxvalack som jag red mycket för drygt ett år sedan. Han är trevlig och har en framdel och en bakdel som inte sitter ihop av sig själv :p. Men jag gillar honom. Han är sympatisk.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 159
Senast: Acto
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 367
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 449
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp