Hur god jul egentligen ?

DressyrMupp

Trådstartare
Får börja med att önska alla en God Jul :love:

Hur gör ni alla där ute när det kommer stora helger......planerar ni vila eller går ni upp i ottan som jag och rider ?

Det kan jö för andra tyckas vara negativt med att vara hästägare just för att man alltid måste till stallet men jag tycker det är en sorts trygghet nu när man faktist har något att skylla på.....kan ej - måste till stallet :angel:

Hur ter sig ert sociala liv dessa storhelger och hur gör ni som har egna stall ? med fler hästar att rida ?

Själv hade jag planerat en vila idag men har en konval med en hel massa egna ideer så det blev hårdare än tänkt igår så idag blir det att skritta ut varjefall.....vad har ni för planer ?

Sv: Hur god jul egentligen ?

För min del är det stallet som vanligt. Jag tycker man har mer tid i julhelger och liknande då jag är ledig från jobbet. Vilan lade jag in veckan innan jul då julklappsstöket var som värst.

Finns det något mysigare än att rida ut på julaftons morgon.

Det får nog bli en del vila. var inte tänkt så, men jag tror sadeln måste ses över lite så hon får nog stå i alla fall.

God jul på dej med!

Blir ingen större skillnad utom extra ledigt idag (bara julklappar och hagen) men annars rider jag som vanligt utom dagen för nyår när jag är på spa:D

Kommer just ifrån 1,5 timmars tur i skogen och det var underbart....har jö ej nån familj att ta hänsyn till men nu är det bråttom att komma iordning för att åka till släkten :)

Varför tar det 3 timmar att rida 1,5........:rofl:

Kommer just ifrån 1,5 timmars tur i skogen och det var underbart....har jö ej nån familj att ta hänsyn till men nu är det bråttom att komma iordning för att åka till släkten :)

Varför tar det 3 timmar att rida 1,5........:rofl:

Det frågade alltid min man när barnen var små.......har inte fått svar än.:angel:

Stallet som vanligt, skiter i dumma julen. :p Viktigare att rida ju! Särskilt efter som jag för en gångs skuld är ledig..

Stallet som vanligt, skiter i dumma julen. :p Viktigare att rida ju! Särskilt efter som jag för en gångs skuld är ledig..

Låter som om du oxå har kvalitetstid med hästen....underbart när man kan kombinera nytta med nöje !

Sen om vovven oxå är med på skogsturen så slipper matte gå långpromenad ;)

God jul

Red en igår eftersom att de var galna:bump: :bump:
Idag får de vara ute längre o ska rida bägge imorgon.

Har ingen julkänsla på riktigt, när det är så pass varmt:crazy:

Jag var uppe i ottan och satt på hästen direkt när det började ljusna,
det bar iväg på en 1,5 timmars tur, dock ganska kravlöst, både hon
och jag behövde en sådan dag efter all träning :)

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 508
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 329
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inga måsten inför julen och gör bara det jag vill och känner för. Jag tycker det är mysigt med en adventsstjärna i fönstret, så...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka