Hur genomtänkt/planerat var ert kattköp?

Elektronen

Trådstartare
Sen jag flyttade hemifrån för några år sedan har jag inte haft någon katt, men har nu sen några månader sen varit jourhem åt en katt från ett katthem. Jag har ju såklart "kärat ner mig" i katten och tanken att adoptera henne på riktigt har slagit mig flera gånger! Men jag tvekar, då det för mig känns som ett stort åtagande.

Jag studerar och kommer antagligen göra det i några år till, vad som händer sen vet jag ju inte, vart jag hamnar osv. Min familj har alltid haft katt och det har aldrig varit något problem om man åkt bort, alltid varit någon släkting eller granne som kunnat ge mat och tittat till katterna.
Min pojkvän kommer flytta till en annan stad om ett tag, så det kommer ju bli så att jag kommer vilja vara hos honom vissa helger. Men jag bor med en kompis, så förhoppningsvis kommer hon kunna se till katten de helger jag är borta :).

Hur mycket har ni tänkt igenom innan ni skaffade katt? En katt kan ju trots allt bli 10-15 år, så det är ju många år man binder upp sig!

Vi har alltid haft katt, punkt. När de tidigare tagits bort har det rätt omgående letats nya (de har alla varit äkta bondkatter, givetvis steriliserade och märkta när man införde det).

Min pappa gick bort för ca 1,5 år sedan och något av det första jag bestämde mig för var att ha kvar katterna, jag skulle dö inombords om jag kom hem till ett tomt hus.

Mitt jobb gör att jag flaxar runt mycket men vill man så går det. Senast var katterna med mig till Jämtland (företaget jag jobbar åt hyr ett hus/kontor där). Särbon har ingen katt längre så de får följa med dig också.