C
ciss
Jag bor i Stockholm, är 21 år, har ridit på en ridskola som jag trivs på i över 10 år, min ridinstruktör är utbildad dressyrtränare (vilket är området jag främst är intresserad utav; rider LB/LA-nivå). Jag har lektion 1 gång i veckan och försöker även gå så många kurser/privatlektioner på ridskolan som jag kan. Trots detta så känner jag ibland att jag inte utvecklas så mycket som jag vill.
Så min fråga är: hur går man vidare i sin ridning, ifrån ridskolan?
Har funderat över att bli medryttare, men de som vill att man ska rida dressyrpass på deras hästar söker folk med erfarenhet, kanske tävlingsmeriter eller kanske till och med ryttare som haft egen häst (vilket jag kan förstå). Övriga vill ha någon som rider ut och tar skrittpassen, vilket visserligen vore mysigt, men det utvecklar inte direkt min ridning.
Så finns det några fd. ridskoleryttare här som tagit steget, eller bara folk som har några tips? Skulle verkligen uppskattas!
Så min fråga är: hur går man vidare i sin ridning, ifrån ridskolan?
Har funderat över att bli medryttare, men de som vill att man ska rida dressyrpass på deras hästar söker folk med erfarenhet, kanske tävlingsmeriter eller kanske till och med ryttare som haft egen häst (vilket jag kan förstå). Övriga vill ha någon som rider ut och tar skrittpassen, vilket visserligen vore mysigt, men det utvecklar inte direkt min ridning.
Så finns det några fd. ridskoleryttare här som tagit steget, eller bara folk som har några tips? Skulle verkligen uppskattas!