S
Sara-Ida
Som några av er vet har min häst - drygt 170 hög och lång i kroppen - aldrig känt sig trygg i trailern. Hon har särskilt de två senaste åren varit mycket svårlastad och bara gått in under direkt tvång, efter en lång kamp. Så hände då det som inte fick hända för 3 veckor sedan: Efter en lång stunds slagsmål gick hon in i trailern. Väl där hoppade hon till av rädsla när jag stängde den övre luckan, med resultat att hon fastnade med ena hoven uppe på bommen. Efter en stunds paniskt sparkande åkte andra frambenet över och sedan var katastrofen ett faktum... Hon krängde över mellanväggen och bommen med bakbenen och lyckades till sist ta sig ut genom skötarluckan med en rad omfattande sårskador och chock som följd.
Nu till frågan: är det någon idé att träna denna häst - som jag tror lider av klaustrofobi i trailern - att gå in i en transport igen? Ofta när jag lastar ur står hon och skakar och svettas. Hon tycker uppenbarligen att det är fruktansvärt.
Nu till frågan: är det någon idé att träna denna häst - som jag tror lider av klaustrofobi i trailern - att gå in i en transport igen? Ofta när jag lastar ur står hon och skakar och svettas. Hon tycker uppenbarligen att det är fruktansvärt.