Hur går en hopp tävling till klasser osv..??

H

Hoppsijen

Jag undra hur en hopp tävling går till? Har hört att lätaste klassen startar från LD=90cm, LB=1,10cm LA=1,20cm men sen da vilka höjder kommer sen för La=1,20 kan väl endå inte vara högst :confused: :confused: Sen finns det väl enu lättare klasser en Ld ?? :confused: jag behöver hjälp :confused: :confused: :confused:
Tack samma för snabba svar :D :D hoppas jag inte blir förvirad ( skriv klassernas årning och höjd )

Men sen da hur går det till när man kommer till en lättare tävling?? Finns det några krav??

har maxad D-ponny vet inte om det spelar någon roll på mkh på häst och klasser man jaja som ni hör behöver jag hjälpppp!! :bump::bump:

Sv: Hur går en hopp tävling till klasser osv..??

Dessa benämningar används inte längre, men i de gamla var LD 80 cm, LC 90 cm, LB 100 cm och LA 110 cm.

Ja och det viktigaste kravet är att man hoppar en fräsch, hel ponny som är tränad för sin uppgift.

Vad är det för klasser nu da :crazy:

Ja och det viktigaste kravet är att man hoppar en fräsch, hel ponny som är tränad för sin uppgift.

Mycket bra påpekande...

Till TS: Om man är över 14 år ska man ha tagit grönt kort innan man kan tävla på inbjudningstävling eller högre (det vill säga allt över klubbtävling). Då går man en kurs där man lär sig hur tävlingsverksamheten fungerar.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 188
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 403
Ridning Jag har de senaste åren känt att det är dags att ta upp ridningen igen, och nu är det dags ! Men, jag har fastnat lite i mitt letande...
Svar
2
· Visningar
2 721
Hoppning Jag sökte i forumet och hittade en ca 10 år gammal tråd. Även om de råd som TS fick i den var bra, så tänkte jag att det kanske finns...
2
Svar
23
· Visningar
3 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka