Hur går det till med ärr och försäkringar?

T

Tyst

Jag ska försöka sammanfatta så kort som möjligt.
Jag ramlade av en häst för ungefär 1,5 är sedan som resulterade i ett duktigt blåmärke på rumpan samt en "bula" i muskeln, som var runt 10 x 3 cm (jag gissar på att den är ca 1 cm "hög").
Strax därefter röntgar jag och besöker doktor för att se om det är ok och så, fick medecin för smärtan och inflammationen. Rekommenderades att träna på som vanligt för då kanske bulan skulle slätas ut och allt skulle bli bra.

Min försäkringskassa sade att jag skulle höra av mig igen ifall bulan inte slätades ut eller om det blev mer komplikationer, och betalade mina besök till doktorn.

Nu undrar jag, kan man räkna detta som ärrbildning eller vad räknas det som?
Bulan sitter ju på ett ställe där man alltid har kläder på så att säga men den syns ju om jag har tex bikini. Dessutom gör den ont/känns obekväm när jag har på mig tightare kläder och gör ont om jag sitter i tex en stol som trycker mot bulan.
Kan man få ut försäkringspengar för sådant? (obehag/ont och att det är fult när man har bikini)

Det kanske blev lite rörigt (är supertrött) och jag vet inte om tråden hamnade rätt i forumet riktigt.
Ska ringa försäkringskassan på tisdag tänkte jag men jag frågar lite här på buke först, gillar att ha lite kött på benen när jag ringer om sådant här :angel:

Sv: Hur går det till med ärr och försäkringar?

Försäkringskassan är nog inte rätt instans att vända sig till. Jag tror du ska kontakta ditt försäkringsbolag och diskutera med dem. Skicka in en ansökan om ersättning så får de ta ställning till den.

Sv: Hur går det till med ärr och försäkringar?

Men herregud... sover man inget i flera nätter får man sota för det :D
Självklart menar jag Försäkringsbolag :grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka