Hur går det för era hästar födda 2008?

M

May Day

Jag tänkte vi kunde börja följa varandras små liv redan nu. Hur gamla är era föl som är födda i år, 2008? Hur pass mycket hanterar ni dom? Vad har ni hittils gjort med dom?

Jag har ett hingstföl. Han föddes i april och är alltså fyra månader nu. Han är jättestor! Han blir säkert runt 170 och kanske till och med högre än det. Han föddes svart med fyra strumpor men blir skimmel. Han leds varje dag i grimma, borstas, lyfter hovarna, verkas regelbundet, binds upp, lämnas själv i boxen korta stunder då stoet står uppbundet i gången och blir borstad.

Jag vet inte om det redan finns en tråd för fölen födda i år men om det inte gör det, så har jag skapat en nu. :)

Liknande trådar

Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 265
Senast: Habina
·
Foder & Strö Först och främst måste jag fråga hur man fodrar en unghäst, efter aktuell vikt eller en uppskattad vuxen vikt? Har för mej att det är...
Svar
8
· Visningar
1 787
Senast: MonteRose
·
Avel Nu är hon efter mycket drama här . Liten men tuff får man säga. Grynet krystar och inget händer, ingen fosterblåsa alls. Till slut ser...
Svar
19
· Visningar
5 391
Senast: Karro-Lina
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 345
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4