hur gammal..

C

Charlotte

får hästen vara för att börja tävla i western. och vart hittar man instruktörer i western?

Hästen skall vara minst tre år gammal. Instruktörer kan du hitta genom närmaste klubb.

3 år om du skall tävla ridgrenar men halter får du tävla tidigare!!! :rofl:

någon övre åldersgräns finns nog inte, min pålle är 22 ocg Simpes är 23 och tävlar, fast det blir ju efter hästens kapacitet och nivå då, så klart!
/TIGERHEART

I skönhetstävlan (halter) kan man tävla redan som föl likaså i lydnad (showmanship).
Men som sagt i ridgrenarna måste hästen vara tre år och uppåt.

Om du kollar på www.wras.nu eller www.western.nu kan du kanske hitta någon westernklubb nära dig. Tveka inte hör av dig till någon så kan dom säker hjälpa dig vidare. :)

www.western.nu hittar du också flera av de tränare som är verksamma.

Funderar du på tävling direkt, skall du inte kolla hur det funkar först :confused:
Eller, varför inte träna lite först :angel:

Monke :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Pira som tävlar i ett tandemlopp mitt under pågående musikfestival? Det är lite av vad som kan väntas av Way out wests nysatsning...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Cavallo
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama