Hur gammal för avd B??

H

Hidden

Vilken ålder gäller för avd B och A?? Jag vet att man "frivilligt" får rida avd B men är det 6 eller 7 års säsongen som gäller annars??

Tacksam för svar!!

Sv: Hur gammal för avd B??

Det år hästen fyller sex år får du starta avdelning A efter två felfria rundor på aktuell nivå eller högre under samma år.
Det år hästen fyller sju år får du starta avdelning A utan att ha gjort felfria rundor tidigare.

TR finns för övrigt på förbundets hemsida, länk.

Sv: Hur gammal för avd B??

Gäller detta även för ponny? Har för mig att en ponny får vara yngre för att tävla Avd A.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.