Cherarriduracell
Trådstartare
Såg en artikel om att polisen säljer omhändertagna hästar via anbud. Från Tranås Tidning: "Det händer då och då att polisen får sälja omhändertagna djur, men att sälja genom anbud har de inte gjort tidigare.
— Det handlar om att få marknadspris så det inte verkar som att vi sålt för billigt, förklara Tommy Thorngren.
Juni och Julis blivande ägare kommer få förtjänsten av försäljningen och en del av pengarna går till föregående ägare."
Hur funkar detta med att den blivande ägaren (den som lägger anbudet?) får förtjänsten av försäljningen? Hur stor del går till föregående ägare? Hur blir det marknadsmässigt pris när "vinsten" går tillbaka till den som köper?
Jag antar att polisen drar av för sina utgifter också.
Har jag trasslat in mig i detta eller hur funkar det egentligen?
— Det handlar om att få marknadspris så det inte verkar som att vi sålt för billigt, förklara Tommy Thorngren.
Juni och Julis blivande ägare kommer få förtjänsten av försäljningen och en del av pengarna går till föregående ägare."
Hur funkar detta med att den blivande ägaren (den som lägger anbudet?) får förtjänsten av försäljningen? Hur stor del går till föregående ägare? Hur blir det marknadsmässigt pris när "vinsten" går tillbaka till den som köper?
Jag antar att polisen drar av för sina utgifter också.
Har jag trasslat in mig i detta eller hur funkar det egentligen?