Hur funkar ÄL-tester???

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur funkar ÄL-tester???

Jo jag fattar. "Älskling, kom heeeeeeem!" typ ;)

En poäng med ÄL-testen som naturligtvis inte marknadsförs (då skulle de ju sälja färre test) är också att man kan lära känna sin kropp så man själv märker ÄL.

Jag kan inte missa min, får helt annat sekret och blodfyllnad :o och när ägget släpper får jag en hållsmärta på den sidan i nedre delen av magen.

Så är man observant kan man lära sig spara en massa test, bara använda ett som bekräftelse i början.

Min tvåa är gjord från vänster äggstock fast det är den sidan jag hade mest infektioner på :D (föreningen för värdelöst vetande har talat)
 
Sv: Hur funkar ÄL-tester???

Jag märker inte alls av mina. Kan kanske ha att göra med att jag tydligen inte reagerar så mycket på hormoner... får aldrig mensvärk och hade inga hormonsvängningar under graviditeten heller. Och så har jag ju ätit p-piller sen jag var 19 så det är inte så lätt att ha koll på hur en ägglossning ska kännas heller...
 
Sv: Hur funkar ÄL-tester???

Jag måste bara säga att jag har lärt mig väldigt mycket om min kropp genom att använda ÄL-tester.

Man läser så mycket om hur man ska kunna ta reda på ägglossning på annat sätt, men nu när jag kan jämföra min ÄL-symtom med det som ska "gälla" så stämmer det inte alls. Man ska t.ex ha segt sekret och en torr period efter detta. Det stämmer inte alls in på mig!

Faktum var att innan jag började intressera mig för detta med ägglossning och barnalstrande så hade jag inte mycket koll. Jag trodde att man hade ägglossning dagen innan mensen typ... Helt plötsligt har jag nu sett samband med att jag får finnar till både ÄL och mens. Nu vet jag att 13-14 dagar efter jag får utslag så kommer mensen. Detta oavsett hur lång cykeln är.

Mitt tips är att köpa ÄL-stickor på saveontest.com, jag köpte 100 för 350 kr så det kostar inte mycket per sticka att testa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
215
Senast: tott
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 272
Senast: sthu
·
Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
3 576
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp