Shaggy
Trådstartare
Jag bryter ut det här ämnet ur annan tråd där det egentligen inte passar så bra. Det här är en sak jag funderat på ett tag och nu började diskutera men inte känner är färdigdiskuterad för min del och jag vill inte fortsätta lusa ner den andra tråden med stickspåret.
Nedan kommer ett citat från ett av mina inlägg i den andra tråden som sammanfattar mycket av mina tankar.
Nedan kommer ett citat från ett av mina inlägg i den andra tråden som sammanfattar mycket av mina tankar.
Jag tycker mig se att gränserna för vad som anses okej att skriva har flyttats. Om det är modereringen som ändrats, om det är det allmäna debattklimatet i samhället som ändrats och speglar av sig här eller om det är att folk inte känner att det är idé att rapportera vet jag inte. Jag tror att man skulle kunna komma tillrätta med det här till viss del genom att tidigare dela ut varningar. Jag kan ärligt säga att jag i vissa trådar, i ren frustration, skrivit saker på ett sätt som jag anser borde genererat en varning men hittils har jag bara dragit på mig en och det var flera år sedan. Vissa personer uttrycker sig på ett nedsättande och otrevlig sätt i nästan alla trådar de skriver men rapporter leder ingenstans eftersom varje enskilt övertramp är för litet och man missar helheten.