Hur fungerar min Timer?

Kibani

Trådstartare
Jo, jag har en timer av denna modell:

i_1517910487.jpg

Inte använt den på ett tag så nu har jag tyvärr glömt helt hur den fungerar! :nailbiting: Den har ju sånnadär "piggar" runt hjulet som man kan fälla ner och knappen på höger sida döljer en klocksymbol i överkant.

Så ja, finns det nån snäll som kan förklara för glömska mig hur jag ställer in när lampan ska lysa?
Lampan som jag ska ha timern till har dessutom en egen strömbrytare, ska den vara i tänt eller släckt läge?:confused:

Sv: Hur fungerar min Timer?

Lyft upp alla piggar, tryck sen ner dom piggarna som markerar klockslagen den ska lysa. Flippa knappen till läget med klockan, vrid klockan till rätt tid och tryck i uttaget.

Den svarta pilen markerar alltså tiden, som klocka :)

Och lampan ska såklart vara tänd, hur ska den annars kunna lysa :D?

Har jag aldrig tänkt på :D tycker det är lättare att dra upp alla, iallafall då mina timers är igång bara några få timmar.

Och lampan ska såklart vara tänd, hur ska den annars kunna lysa :D?

Tänkte om Timern fixade det själv på något vis kanske typ :o

Men är min fina timer trasig om lampan lyser direkt när man kopplat ihop det hela? :( Alla piggar uppe utom några stycken, klock-pilen inställd typ 3 piggar innan det ska lysa, knappen på sidan över klocksymbolen..

Det är inte så att knappen på sidan ska lämna klockan synlig för att timern ska vara i "timer-läge"? Det andra läget är väl ett vanligt tända-släck-läge.

Testa att göra allt tvärtom. Baklänges. Fungerar det inte så ta ett glas vin och läs en bok i lampskenet.

Nu vet jag inte om jag missförstod, men klockpilen ska ju vara på siffran som klockan är nu. Sen sätter man piggarna så att de är inställda på den tiden man vill att de ska vara inställda på. Men klockpilen är vad klockan är nu liksom. Den visar för timern vad klockan är.

Prova att ändra knappen på sidan. I ena läget är timern avslagen och eftersom lampan är tänd, är den tänd hela tiden. I andra läget är timern påslagen och reglerar av/på genom den tid du ställt in.

Tack alla, det var bara den lilla knappen på sidan som skulle vara så att klocksymbolen syntes :bow: Nu lyser dessa söta små lampor upp vårkvällen hos mig utan att jag behöver komma ihåg att tända och släcka :D

IMG_2119_zps9dc8dad7.jpg

IMG_2122_zps73822406.jpg

IMG_2147_zpsc6156e3b.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka