Hur förvarar ni soppa?

Andromedae

Trådstartare
Jag älskar soppor. Det är billigt, det är gott och det är lättätet - perfekt mat, i mitt tycke :p

Däremot blir latmasken i mig alltid lite beklämd när det kommer till förvarandet av soppan. Jag vill gärna ha en förvaringsform som man kan slänga direkt in i micron och sedan äta ur (så lite disk som möjligt är ju aldrig fel) - men de vanliga matlådorna är ju så sjukt jobbiga att hantera när det gäller soppa, det ska ju bara skvimpa ut apvarm soppa hela tiden!

Finns det "skålformade" matlådor? Det låter förvisso som det skulle ta en massa extra plats, men det kanske är värt det? Eller ska man försöka frysa soppan i något muggliknande?

Så, äh ... hur gör ni? Är ni bättre med matlådorna än vad jag gör? Eller har ni kommit på en bättre lösning?
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Jag har matlådor från Dollarstore, perfekt för en portion soppa. Funkar bra att värma och skvimpar inte ut så mycket (man får ju vara varsam ;) )
Gjorde precis ett stort parti rotfruktssoppa som jag hunnit frysa in, och värma upp i lådan :)
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Nu går det ju inte att äta ut, men flaskor är jättesmidigt så länge det inte är superstora bitar i soppan. :)
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Jag älskar soppor. Det är billigt, det är gott och det är lättätet - perfekt mat, i mitt tycke :p

Däremot blir latmasken i mig alltid lite beklämd när det kommer till förvarandet av soppan. Jag vill gärna ha en förvaringsform som man kan slänga direkt in i micron och sedan äta ur (så lite disk som möjligt är ju aldrig fel) - men de vanliga matlådorna är ju så sjukt jobbiga att hantera när det gäller soppa, det ska ju bara skvimpa ut apvarm soppa hela tiden!

Finns det "skålformade" matlådor? Det låter förvisso som det skulle ta en massa extra plats, men det kanske är värt det? Eller ska man försöka frysa soppan i något muggliknande?

Så, äh ... hur gör ni? Är ni bättre med matlådorna än vad jag gör? Eller har ni kommit på en bättre lösning?
Tycker faktiskt IKEAS fyrkantiga, djupa med röd kant på locket funkar bäst för soppor. Håller tätt och blir lite som en djup tallrik. Annars har jag några få matlådor som är formade som en djup skål, minns inte riktigt var de är köpta dock...
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Jag har dessa från ICA:

7318140002987_1_27245.jpg


De små är perfekta till grönsaker/sallader eller såser. De större är perfekta till portionsfrysning av soppa! :)
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Ja det gör de, däremot tycker jag inte alltid att locket sitter på helt hundra...
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Kollegans smarta variant med att transportera soppa i flaska gillade jag! :)

Annars lite svårt att transportera soppa som inte är fryst tycker jag...
 
Sv: Hur förvarar ni soppa?

Du får väl göra som när man förvarar barnmat? Köp muffinsformar i gummi, fyll upp dem med soppa, lasta ner i en burk där de förvaras och ta sedan upp så många bitar du vill ha och lägg i en skål, eller påse om du ska till jobbet och vill ha nåt som inte tar mycket plats. Påse kan man ju kasta ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp