Hur förvarar ni era hundsaker?

eldione

Trådstartare
Var har ni era hundsaker? Lägg gärna in bilder om det finns :laugh:

Ska ha en garderob i hallen till hundsakerna men söker nu inspiration till hur jag lämpligast ska inreda den för att få plats med allt på ett smidigt sätt.

Sv: Hur förvarar ni era hundsaker?

Det enda jag använder dagligen är koppel. De hänger på en krok under hatthyllan. Bajspåsar ligger på en byrå i hallen. Täcken hänger på en galge.

Tuggben, klicker, leksaker/träningssaker och hundgodis har jag på kylskåpet. (Vi har ett kylskåp som bara är ca 160cm högt, så då kan man ha saker på det.)

Övriga prylar, som borstar, reservkoppel osv ligger i en byrålåda. Hundarnas papper har jag samlat i sån där bok med plastfickor och den står i en bokhylla.

Jag har kanske inte så väldigt mycket saker :p

Jag har avsatt en garderob i hallen jag med.

Där har jag delat upp i olika plastbackar.
Tex halsband:

Träningsgrejer och leksaker: (Använder samma system i bilen :))

Litet apotek (akuta och sterila saker förvaras dock i medicinskåpet)
och päls & klovårdsprylar uppdelade i mindre förvaring:

Koppel, selar och linor hänger på en stång som du kan se, brevid halsbandslådan längst upp förvarar jag lite aktiveringsleksaker och ovanför garderoberna har jag två lådor med täcken och reflexer.

På två krokar brevid ytterdörren hänger de "aktuella" halsbanden och kopplen. :)

Hos oss ser det ut såhär, det är vår klädgarderob som befinner sig precis vid ytterdörren = allt kan hänga lättåtkomligt men osynligt.

En del koppel och halsband och diverse på krokar

Byrån är full i hundgrejer (nederst täcken och reflexer, mellersta pälsvårdsgrejer vilket blir en del saxar, klippmaskiner och borstar, klotänger och filar med två pudlar och överst är det bajspåsar, någon extraskål och lite smått och gott) Uppepå ligger lite godis, någon bok och någon tidning, lite papper med träningsinspiration och annat smått och gott. Hundarnas papper, den ena har en mapp i bokhyllan, den andra har ingenting än, måste fixas, skäms på mig!

Den stora vita påsen innehåller hundmatspåsen, bakanför finns en tunna med hundgrejer, uppepå den en ryktbox som jag hade till gammhästens apotek som nu är utbytt till vovvarnas apotek, perfekt! Över den är det en back med hundleksaker och träningsgrejer.

Spårgrejer och annat ligger vanligtvis i bilen som nu är obrukbak och därför ligger det på skrivbordet i väntan på en ny bil.

En koppelkrok vid dörren, och så har Billy kläder och annat i ena lådan i hallmöbeln.
Och en tunna med godis och leksaker. :angel:

0087041_PE215974_S4.JPG

Jag har en klädkammare med hyllor och upphängningsmöjligheter, krokar m.m som jag har som "Hundrum", där inne har jag alltså bara hundarnas grejer. Har plastbackar uppe på hyllorna med diverse saker, halsbanden hänger över en galge och hundarnas kläder är även de upphängda. Fodertunnorna står på golvet tillsammans med en hundbädd. Det som hänger framme är ett halsband och koppel till varje hund, de hänger på en krok under hatthyllan i hallen.

Vilken lyx att ha så stort utrymme till hundsakerna :laugh:

Jag kommer nog ha ungefär som Lilljessicah, ska köpa en trådback att ha på golvet och sådana där ringar med krok (
24-30_l.jpg
) för halsband och liknande som går att hänga på.

Hur kan du ha så lite?! Tycker det fyller på ganska snabbt. Det är täcken, halsband, selar, linor, koppel, stort antal leksaker, träningsgrejer osv osv. Tuggben och liknande fyller redan en hel byrålåda sedan innan... :cool:

Två krokar i hallen med halsband, koppel och selar, en plastback i sovrummet med tuggben och leksaker där det får plockas fritt (den "förbjudna" och mycket spännande frisbeen bor dock på hatthyllan), täcke och flytväst i hästgarderoben, hundgodis i skafferiet och foder i en plastlåda med lock i ett köksskåp. Bajspåsar på lager i ett skåp och rullen som används ligger på hatthyllan.

Hur kan du ha så lite?! Tycker det fyller på ganska snabbt. Det är täcken, halsband, selar, linor, koppel, stort antal leksaker, träningsgrejer osv osv. Tuggben och liknande fyller redan en hel byrålåda sedan innan... :cool:

Tja... Hundarna behöver varsitt vintertäcke och varsitt regntäcke. Sedan har jag ett tunnare täcke som jag har med på LC-träningar för att slänga på Wahidah när hon sprungit.

De har varsitt läderkoppel som används och jag använder bara deras strypkedjor. Övriga koppel (2 läderkoppel och ett gäng halsband) får plats i byrålådan tillsammans med övrigt småplock som klotång, munkorg osv.

Jag har ett dragkampsrep, en boll på rep, en lektrasa, en boll, en apportbock, några få (ganska små) gosedjur.. En klicker och en påse frolic.

Alla tuggben ligger framme hela tiden. Jag köper i princip aldrig hudben och behöver inte ha sådana undangömda någonstans. Märgbenen (gamla, tomma, "tråkiga") och renhornen vill jag ha framme så att de kan tugga när de vill.

Jag kan inte riktigt se vad jag saknar :p Jag har ju bara två hundar, bara en som jag tränar seriöst med. Att då ha tusen koppel, linor, en halv miljard apportbockar osv känns onödigt. Det är ju massor som aldrig används då.

Justja. Klotång, reseskålar och annat småplock i "djurskåpet", dvs i samma skåp i köket som hundmaten förvaras.

Jo vi bor förstort ( 2 människor och 2 hundar på 64 kvadrat) och ibland är vi inte inne i vardagsrummet som är största rummet på månader förutom när det dammsugs :o

Men det är väldigt smidigt, att det dessutom ligger så bra till är bara ett plus! Lite bättre ordning vill jag dock ha, vill ha upp en bokhylla modell mindre som jag kan ställa små backar i och så och får undan och upp ännu mer grejer.

Haha, vi har ju omvända problem, vill verkligen flytta till hus men helst inget över 70 kvm. Hur lätt är det att få tag på? :D

Så vi lär väl behöva titta på sådanna som iaf närmar sig 100, suck :p

Jag har 4 korgar på hatthyllan, en är hundens, där ligger allt möjligt till just hunden.

Sen har jag små krokar på en vägg i hallen, och där hänger koppel, och när det är dags för reflexselet, så hängs även det där, så allt blir smidigt.

Tog en bild nu med mobilen, inte bästa kvaliten, men den visar hur det ser ut:D

31439391.jpg

31439389.jpg

Jag har en krok innanför dörrren där kopplen och halsbanden jag använder hänger på och en tasshanduk. En stor hundkorg där vovvarnas leksaker och tuggben ligger (när det inte är utspritt över hela lägenheten :angel:), en fodertunna med maten i köket och resten av grejerna har jag i en byrålåda precis innanför dörren där det är lättåtkomligt :).

31440167.jpg

Vi har bara en väska typ med allt som man liksom inte använder varje dag.. Men sen godis o mat har vi i en låda i köket och koppel o bajspåsar i hallen, resten är i väskan ;)

Krokar vid ytterdörren för kopplen som används, krokar också vid ytterdörren men bakom jackorna för koppel som inte används. En toalettväska med många fack för kardor, klotång etc, en annan med färre fack till trimmern. Pudelkläder på galgar bland jackorna...inte optimalt, men jag har inte kommit på något bättre. Vår hall är trång!

Hundmat under en bänk i köket, leksaker överallt... Godis i tättslutande burkar i köket. Bajspåsar i en vanthylla vid ytterdörren.

Extra koppel, bajspåsar samt spårlina i min bil. Extra koppel samt bajspåsar i min mans bil.

Ska ordna en leksakskorg, nu när jag tänker på det. ;)

:o känner mig lite generad men here we go

Vid ytterdörren hänger koppel och hundhandduk och en låda i byrån har bajspåsar.

I källaren finns stora saker som valplåda, agilityhinder, kompostgaller, ett stort härke till utställningställt i tjusiga 80-talsfärger mm, plus en korg med leksaker (mina gör inte sönder leksaker så jag byter ut de som är framme så det ändå blir "nytt" för hundarna). Sen har jag en byrå med godis, tuggben, träningsgrejer, sjukvårdspryttlar, stamtavlor mm. Plus en bit i bokhyllan med hundböcker. Ja och en ful tunna som hundmaten är i. Just det de har en egen låda i frysen med rådjursklövar, blod och märgben också. :D

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar