Hur förvarar ni era hundsaker?

Sv: Hur förvarar ni era hundsaker?

Jag har en garderob precis innanför ytterdörren. På översta hyllan har jag två korgar med de flesta hundsakerna i.
Leksakerna ligger i buren, den använder hon ändå inte ;)

kl
Jag har dessa från Ikea:
ikea_nudisten_inspiration_2.jpg

Jag har 2 st stora och 2 små. Först en stor, två små brevid varandra och under en stor. Alltså inte den som på bilden är bredast till vänster då, utan "mellan" storleken på bilden.
Där i har jag allt som inte används liksom hela tiden men ändå ganska ofta. De sitter precis innanför dörren i hallen och brevid har jag en krok där vi hänger koppel, halsband, reflexsele osv. Och den öppnade bajspåserullen ligger ovanpå lådorna.

Vet inte riktigt hur du ska inreda men tänkte visa er hur jag har det :)

Har en vit hylla från IKEA inne på rummet. I de två nedersta lådorna är det halsband och koppel (de jag inte använder ofta) och i den andra är det aktivitetsleksaker (aktivitetsbrädår/bollar osv).
j8eh4p.jpg

Sen häri har vi bollar, ben, lever & lammsnittar och "fingodis" (alltså sådant äckligt man inte vill röra) i varsin låda :)
2hgrak8.jpg

Ute i hallen har vi 8 koppel/sele hängare.
14e1lw9.jpg

Och täckena hänger på hatthyllan :)
126chw3.jpg

Härligt med ordning och reda på hundsakerna haha :)

Jag hade samma lösning med ikeahyllan när vi bodde i lägenhet, nu har vi ändrat ganska mycket sedan vi flyttade.
Hur många hundar har du?

*kl*
I högar lite här och var, på några krokar vid dörren och på krokar i skåpbilen. Täcken på byxgalgar från IKEA.

Bor för trångt för att få plats med allt:p

Koppel och hundkläder (till russkiyn) hänger i hallen. Ben och leksaker förvaras i en ryktlåda i sovrummet bredvid schäferns hundbädd och övriga saker, klotång, fästingpenna, hundgodis etc. förvaras i en låda på en hylla i "kontoret"

Jag hade samma lösning med ikeahyllan när vi bodde i lägenhet, nu har vi ändrat ganska mycket sedan vi flyttade.
Hur många hundar har du?

Haha antar att du menar mig? Jag har faktiskt bara en... Men du anar inte hur många personer som frågar om det verkligen stämmer med bara en :) Jag föredrar att köpa saker till bebisen och det har blivit rättså mycket, fast hon bara är 2½år. Men nu har vi för några livstider... Och mer ska det bli! Haha :)

*KL*

Jag ansåg innan att jag hade en hel del hundsaker men efter en titt här inne ligger jag nog i lä. ;)

På min hallspegel har jag 3 krokar som är tillägnade hundarna, där hänger deras koppel, paraply och ev dagliga tröjor beroende på årstid.
På en krok på hatthyllan hänger träningsväskan, däri ligger klicker, vattenflaska och liten plastskål, samt andra bra och ha vi träning saker!
Saker jag inte använder så ofta samt påfyllnings-bajspåsar och reflexer ligger i en låda i hallbyrån (stor som en strumplåda typ).

Alla deras leksaker bor i en låda i vardagsrummet, oftast står den i golvnivå så dom kan hämta vad dom vill ha, men just nu har den flyttat till högre höjder efter ett hundbesök då jag inte ville skapa konkurrens med leksaker.

Deras mat står på golvet i vårt skafferi i köket och godis har dom dels en låda full i skafferiet, blandat ben och olika godisar, dels har dom en snygg godisburk som bor på hallbyrån.

Sen har jag packat undan en del saker som inte används i diverse utrymmen som garderober och källaren. Samt jag har ett reservupplag hemma hos mamma och pappa. :p

Jag, a andra sidan, ar nog helt medveten om hur jag overdriver 'hund grejer'. Jag har en uppsjo av saker hemma, det jag tog med ar (rattelse, VAR, det har innan jag handlade en till leksak till valpis, ett par kaninskinn som kamp leksaker och nagra 'korvar' som blir tranings godis). Det ar inte latt att hitta utrymme for "extra grejor" nar man bor pa 30 kvadrat meter ... Jag tror hundarna har mer grejor an vad vi har.:D

"halet" ar forradsutrymme, jag anvander hela den 'har' sidan till hund grejor. Har ska vagnen och innehall packas in innan vi aker vidare. Det finns ocksa ett par lador packade till taket pa hoger sida som inte syns.:o

D7K_8115_zps3c1bd3e1.jpg

Sa var det packat. Steg stolen pa toppen av den nedmonterade vagnen hor inte till hund grejor, men far vara med har sa lange den far plats.:p

D7K_8117_zps21784e31.jpg

Skapet innanfor dorren har jag lagt beslag pa. Hundmat i hinken (det ligger en sack under utomhus stolarna pa andra sidan av stora 'forradet' ocksa) och det ligger bade nya leksaker (valpis maste ju vare 'entertained' nar vi kor:D), hjort horn och annat smatt och gott innanfor.

D7K_8120_zps6b1f9269.jpg

Bredvid skapet har jag satt upp en "sko pase" som jag har halsband, koppel och annat smatt och gott i. Inte ar den vacker, men far sitta tills jag hittar nagot battre.

D7K_8126_zpsc0a6d0d6.jpg

Oj inser att jag har i stort sett inga hundsaker jämfört med många av er andra.

I vardagsrummet har jag en liten korg med Robins leksaker och några gamla ben, där kan han själv hämta det han vill ha och leka med.
Jonathan också för all del men han är inte intresserad :(

I köket har de en egen hylla i skafferiet för mat, godis, kammar, kardor, klosax, klippmaskin osv.

I hallen har vi ett skoskåp med en liten låda ovanför, där förvaras aktuell sele + koppel, jackor och bajspåsar.

Jackor och selar/koppel som inte används ligger i en hundväska i en garderob.

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar