Hur förvarar ni era hästgrejer?

P

piggis_83

I stallet? Eller har ni saker hemma oxå?

Vid fodret i stallet finns 2 hyllor med vadera 3 hyllplan. I den ena hyllan har jag fodertillskott, mått o sånt. I den andra alla flaskor, burkar (shampo, liniment, salvor....)
Finns oxå en liten byrå där, o i den har jag lite lindor, paddar, flugluvor, vantar, reflexer osv. Det jag använder för tillfället. Vid vattenkranen har jag en korg med svamparna.

På väggen längs med ena stallgången finns en massa korgar, så där har jag alla skydd, lite lindor o borstarna. Grimma o grimskaft som används hänger på boxen. Har 2 täckeshängare på boxen, där täcken som används hänger.

sadelkammaren:
ett litet väggskåp där jag har stallapotek, avmaskningsmedel, smörjgrejer, lite shampo o sånt.
en stor plastback med lock - transportskydd, snabbandage m.m.
bokhylla - shabrak, sadelpaddar, handdukar, bomull osv
garderob - lite täcken, lindor, paddar, allt småkrafs som reflexer, nosludd, lite borstar, broddar osv.
har 3 täckeshängare med täcken
sadelhängare med sadlen på förstås!
en lång rad krokar på ena väggen - tränsen, bett, tyglar, hjälptyglar, grimmor, grimskaft, longerlinor osv.
en tvättkorg för tvätten
lite krokar där jag hänger mina ridkläder som jag använder, resten av kläderna har jag hemma

Lite hästgrejer hemma i förrådet oxå, sånt som ej används.

Sv: Hur förvarar ni era hästgrejer?

har de mest "viktiga" sakerna i en byrå i stallet, några täcken på en hängare, sadel och träns i sadelkammaren. Sen finns inte mer plats för mina grejer så ungeför 2/3 delar ligger hemma och tar plats i garaget och åker fram och tillbaka till stallet, lite trist men det är tvunget.

Ridkläderna har jag nere i källaren i pannrummet för mamma är allergisk, ibland har jag kläderna kvar i stallet och byter om när jag kommer dit men det där går i perioder:p

Jag har saker i stallet och i sadelkammaren men mest har jag hemma i en egen sadelkammare i källaren!

Det är tur att jag har eget stall å sadelkammare för mina(eller hästarnas) grejer ryms inte ens nu fast sadelkammaren är ett normalt rum å inte liten egentligen :o
Har skåp för shabraken, 2 täckeshängare men måste inskaffa en till + massor av krokar å hängare.Har nästan en hel sadelkammare hemma oxå(till sambons förskräckelse) med täcken, lindor, schabrak osv. :smirk:
Det som inte ryms i sadelkammaren eller som jag har lust att släpa hem, har jag förpassat till några hylor i hö ladan.

Det jag förvarar inne är schabrak och grimmor, har en hel garderbob till det. :D Osså hästkläderna förståss, även dom har en egen garderbrob, men alla (4 stycken) stalljackorna har jag i stallet i sadelkammaren.
Där har alla egna hyllor där jag förvarar allt från täcken, lindor, skydd, hjälmar osv.
I stallet utanför boxarna har hästarna varsin hink med ryktsaker och allt sitt foder i hinkar + tillskott mm på hyllor ovanför. Där jag även har lådor med stallapotek, liniment mm.

Har en garderob i sadelkammaren med det viktigaste samt en hylla med diverse täcken. Resten som inte får plats har jag hemma i min "hästdel" i förrådet.

jag bor på egen gård så man kan bestämma själv över hur mkt plats man vill ha sin sadelkammare :p.
nej men jag har ett "eget" stall, ett ponnystall och mina föräldrar har hästarna i ett "storhäststall" med högre takhöjd.
så i mitt lilla stall är det jag och en inhyrd häst, och vi delar på sadelkammaren som kanske är 3*9 eller nåt.
där inne har jag en kortsida (minus dörröppning) och en långsida (minus dörröppning) och inhyrningen har en kortsida samt att på den hela långsidan delar vi på till våra fodertunnor etc.

i moin sadelkammare har jag 2 billly-bokhyllor (ikea) med alla mina grejer i, samt (försöker) klämmer in en del täcken där på vintern. sen har jag en sadelhängare och en selhängare till tömkörningsgjorden och longerlina.
sen har jag 4 tränskrokar uppskruvade bredvid sadelhängaren och det, med träns, martingal och spö.
sen så har jag en sån där lång cylindrisk förvaringssak i nät från i kea med massa fack där jag har lindor, tränsdelar, reflexer, paddar och lite mer.

nu på sommaren har jag täckena upphängda på höloftet, på en bogserlina mellan två bjälkar.

i det senaste stallet jag hade häst i hade vi en stor uppvärmd sadelkammare med garderober där vi hade varsitt hyllplan + plats för varsin stor stall låda. täckes plats till var häst ute i stallet till de täckena som används. de andra hade vi hyllor till att förvara dem i. vars två sadelhängare + träns hängare där grimmor m.m. även förvarades. krokar på box väggarna till grimmor m.m.

I stallet finns det mesta.. Har en korgkista full med träns/tränsdelar jag inte använder hemma hos mamma dock..

I sadelkammaren:

Sadlar (4 st) och träns (ca 4 st) på hängare och täcken på flera hyllor. Där finns även mina ridkläder, stallapotek och diverse icke fryståliga medel/flaskor.

Sedan har jag 2 garderober fulla med saker med. Vojlockar och benskydd och en massa annat (allt man behöver ;) )

En stallåda med lite benskydd och lindor.

Ett stallskåp med bl.a. hovslagarutrustning och lite sånt man inte använder så ofta.

Jag har sjukt mycket grejer. :o Ska kanske fylla upp en till garderob med..

Senast ändrad:

Jag har det mesta av mina prylar i stallet, har en stor garderob med backar där jag har det mesta som schabrak, lindor, sjukvårdsgrejer, paddar, extra skydd, alla flaskor m pälsglans, schampoo osv, fintäcken, vantar, ridhjälm mm. sen har jag en ryktlåda proppad med borstar, och under sadeln en korg där jag slänger i de lindor jag ridit med o lite andra borstar o sånt. tränsen hänger på 3 krokar på en egen vägg och sadeln på sadelhängare, sen har jag krokar utan på o innanför skåpet på dörren där det händer extra grimmor o träns o lite annat. Sen har jag en korg m 4 hyllor varav jag har mian skydd/boots på 3 av dom..Täcken har jag 2 hyllor till där jag har mosat in de flesta täckena, vintertäcken på översta hyllan o lite tunnare täcken längst ner+ de täcken ja använder hänger utanför boxen. sen har jag några täcken hemma också nere i källaren o lite schabrak o sånt o andra prylar..o lite ligger i mitt tävlingsskåp som också står hemma just nu.

I stallet har jag:

1.foderkammaren:alla har en varsin plats för sitt foder får plats 2 stora fodertunnor underst,ovanför 2st hyllor där man har hinkar,mineraler osv.

2.Hökammaren:1 hängare /per häst plats för alla höpåsar (IKEAS).

3.Sadelkammaren:
1 täckestork per häst.
1 klädskåp.
1 vanligt skåp/per hästägare.
2 sadel hängare per/person
1 hylla var till täcken/schabrak (lagerhylla),

men jag tar alltid hem saker o förvarar i källaren,tex alla vintertäcken sommartid,hjälmar,grimmor,ridskor,mm
mvh Arabizar

har eget stall med sadelkammare, annars så skulle det inte gå, har grejjor så att det svämmar över, speciellt täcken, nu har jag visserligen fyra hästar och har haft en hel del genom åren så man samlar på sig, men varje häst har ju rätt många täcken, fattar inte hur ni får plats ni som inte har egna stall.....

i Foderkammaren har jag fodret i två hinkar (betfor & fibergi)

I stallet har jag två skåp, där mycket av transportgrejer finns i det ena och det som används till vardag finns i det andra (har två hästar och fick då två skåp när jag från början bara räknat med ett skåp och därför fick massa extra utrymme, men det är ju bara positivt).

På logen har jag ytterligare ett skåp med grejer som inte används så ofta.

Har ett transportskåp sen med lite grejer, fast jag tror att det mest står tomt just nu.

Och har sedan lite vintertäcken och sånt här hemma just nu och sadeln finns i sadelkammaren i stallet.

Eftersom jag bor hemma och det är bara jag i stallet har jag sadelkammaren för mig själv!

Har på ena kortsidan 4st garderober med täcken och smågrejer, på långsidan 12 ? tränshängare och 6 sadelhängare och i hörnet mot kortsidan står en stalllåda med transportskydd i. och på den kortsidan står grannens tävlingsskåpmed grimmor i. har direkt im´nnandör dörren en korghylla med alla benskydd och mina sporrar och handskar och en rund grej från ikea med det mesta i. och en hatthylla med masssa hjälmar på.

Har allt i sadelkammaren utom mat och borstar, har även två krubbor vid fodret i stallet med liniment reflexer och täckesgjordar. Grimman som används hänger på dörren.

En halv garderob i sadelkammaren, två träns och sadelhängare. Ett "omklädningsrumsskåp" i ett annat utrymme, samt en stor brudkista med diverse grejjer. Krokar och korg utanför boxen, täcken ligger inplastade uppepå höskullen. Har en massa kartonger, påsar och sopsäckar på vinden också. JOvisst ja, en hylla i sadelkammaren för vojlockar och ländtäcken o sånt =)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 816
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag har gett upp om att ha "riktig" bh på mig, kan inte ens komma ihåg när jag hade det sist eftersom jag tycker det är så obekvämt. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: starcraft
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 456
Senast: Buck
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 963
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama