vilse
Trådstartare
Han jag köpte dem av sa att jag borde gräva ner dem under vintern (de ska stå i kruka sen) Jag ligger med feber och öroninflammation så det känns inte så lockande faktiskt . När jag väl blir frisk så kan jag säkert hitta en annan åkomma att lida av som ursäkt för att slippa gräva.....
Nä men, alla kan ju inte ha möjligheten att gräva ner sina rosor under vintern, så hur har ni dem?
De ska stå kallt, men inte frysa om jag förstått det rätt?
Skulle det fungera att ställa upp dem på vinden (tror inte det fryser där), och ha dem i fönsterna så de får sol?
Eller vill de stå mörkt?
Hur mycket vatten vill de ha under vintern?
Eller kan man fuska och plantera dem i kruka och börja göda upp dem inomhus redan nu, så de är stora och fina till våren när det är dax att sätta ut dem?
Rosorna jag köpt är plantor planterade i krukor med diametern 15-20 cm, så det är ju inga jättesmå plantor, och därmed inte lika ömtåliga antar jag?
Nä men, alla kan ju inte ha möjligheten att gräva ner sina rosor under vintern, så hur har ni dem?
De ska stå kallt, men inte frysa om jag förstått det rätt?
Skulle det fungera att ställa upp dem på vinden (tror inte det fryser där), och ha dem i fönsterna så de får sol?
Eller vill de stå mörkt?
Hur mycket vatten vill de ha under vintern?
Eller kan man fuska och plantera dem i kruka och börja göda upp dem inomhus redan nu, så de är stora och fina till våren när det är dax att sätta ut dem?
Rosorna jag köpt är plantor planterade i krukor med diametern 15-20 cm, så det är ju inga jättesmå plantor, och därmed inte lika ömtåliga antar jag?