Hur fort växer en 4-åring?

S

scesar

hoppas tråden ligger rätt, köpte min unghäst för ett halvår sedan, då fick han inga tillskott eller kraftfoder, jag ser tydlig skillnad på hovar, päls och kropp nu, men han är överbyggd bak, hur fort växer de i den här åldern? Har mätt ca. en cm högre mkh än när jag köpte honom. Kan det hända att han inte växer ikapp fram?

Sv: Hur fort växer en 4-åring?

Det finns vuxna hästar som är överbyggda så visst kan det hända att den inte växer ikapp sig själv.
När häst blivit så gammal som fyra så brukar de om de växer mer växa ganska långsamt. SÅ ge inte upp hoppet ännu, vissa hästar växer till att de är ca sju år.

Tycker du ska vara lugn...En 4-åring kan växa ett bra tag till.Det är ju såklart helt individuellt...Har själv en 4-åring som än så länge är något överbyggd bak, men är ganska säker på att han växer "ikapp"!

Min fyraåring har knappt vuxit alls på senaste året, på höjden iaf. Så det är nog rätt så individuellt.

Som alla säger är det nog helt individuellt.
Min fyraåring har vuxit lite nu här på våren och är lite överbyggd bak så jag hoppas hon växer ikapp sig. Hennes helbror växte 5-6 cm som fyraåring, vilket jag hoppas att min inte gör. :crazy:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·
Hoppning Ok.. har en 4 åring med bra stam som redan från början visade ovilja att löshoppa, något som förvånade mig lite då unghästar bruka tycka...
Svar
13
· Visningar
2 357
Senast: Equilina
·
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 658
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama