angelwings
Trådstartare
Idag när jag körde hem från jobbet blev jag väldigt upprörd över en sak. Jag kör hemåt på motorvägen, det regnar och jag håller precis tillåten hastighet (120 på den här sträckan).
Då plötsligt blir jag omkörd av en Volvo 745 med ett Boj-släp efter (sånt där äldre, med bara ett däckpar om ni förstår vad jag menar. Det såg inte särskilt nytt och fräscht ut). Troligen har de varit på travbanan här i krokarna för sulkyn var påhängd där bak.
Jag låg i 120 och den kom om med en
fart så deras hastighet måste ha varit en del mer än så. Sen snäv sväng in framför mig så det wobblar till liksom. Sen satt jag hela vägen hem och hoppades att det skulle komma poliser och stanna den som körde för det kan väl omöjligt vara okej?!
Det måste väl finnas en anledning att man inte bör köra så fort med släp? Eller ens får? Men varför skulle man köra så vårdslöst med levande djur i släpet? Usch, jag blev bara så arg så jag kände att jag skulle gnälla av mig lite.
Då plötsligt blir jag omkörd av en Volvo 745 med ett Boj-släp efter (sånt där äldre, med bara ett däckpar om ni förstår vad jag menar. Det såg inte särskilt nytt och fräscht ut). Troligen har de varit på travbanan här i krokarna för sulkyn var påhängd där bak.
Jag låg i 120 och den kom om med en
Det måste väl finnas en anledning att man inte bör köra så fort med släp? Eller ens får? Men varför skulle man köra så vårdslöst med levande djur i släpet? Usch, jag blev bara så arg så jag kände att jag skulle gnälla av mig lite.